Görev Beni Çağırıyor... Seni de...

28 Ocak 2011 Cuma

Anlatamama Sancıları


Haccecan: Selam Karadeniz
Karadeniz: Selam. Nasılsın Haccecan?
Haccecan: İyiyim. Sağolasın. İlham perim geldi şiir yazdım. Sen nasılsın? Yoğun mu işleriniz?
Karadeniz: Bugün makine başındayım. Bir sürü hesap kitap işi var. Tahsilatlar girilecek, listeler çıkacak, onlar teyit edilecek, düzeltilecek vs...vs...
Haccecan: Oy oy. Banada öğret, burdan yapar gönderirim.
Karadeniz: Olur bir ara onuda deneriz.
Haccecan: Şiirimi okumak ister misin?
Karadeniz: Şiir mi yazıyorsun? Gönder bir bakalım.
Haccecan: Kıta kıta göndereceğim.
Karadeniz: Şair mi olacen ne olacen aceb?

Haccecan:
 Körsün, sağırsın ve de dilsiz ...
Ne zaman fırtına koparacağın belirsiz
Dipsiz bir kuyuya düşersin kendinden habersiz
Bilmem ki seni sana nasıl anlatsam sensiz
Şiirleri sen saydım anlatırım çaresiz

Suya hasret çatlamış çorak topraksın
Doğum sancısı hiç dinmeyen kadınsın
Nasır bağlamış sert deri ile kaplısın
Kalbine girilmesin diye pusuda yatmaktasın
Bilirimki yakmışlar canını; yanmaktasın
O yüzden ıssız adanda yalnız kalmaktasın

Bende her zaman sen varsın
Içim senle dolu...hatta doldunda taşarsın
Yüreğime yaslanmış olan yüreğin
Ağır gelirdi; ayrılmaz, bir oldu artık
Seviyor ihtimaline saplanıp kaldım
Bir umut ver, hep yanında kalayım
Cılız ışık zerresi söndü sönüyor
Yolumuz bir mi ayrı mı anlayayım

Karadeniz: Ne vakit yazdın bu şiiri?
Haccecan: İlk kıtayı daha önce yazmaya başlamıştım. Bugün son şeklini aldı.
Karadeniz: Son şeklini aldı derken diğer tüm kıtaları yeni mi?
Haccecan: Karadeniz yedin ömrümü. Şiiri bugün veya dün ve ya bir hafta önce yazmış olmamın ne önemi var?
Karadeniz: Şiir aşırı derece de mesaj verme kaygısı taşıyor onun için. Yarın bir kez daha oku kendince değerlendir. Sonra ben diyeceklerimi diyeyim.
Haccecan: Şiiri yazan benim, yazarken değerlendiren benim.
Karadeniz: Ben 8 yaşından bu yana şiir yazıyorum. Şiir iyi kötü bilirim. Bana gönderdiğine göre fikirlerime değer veriyorsun diyerek değerlendirmek istedim.
Haccecan: Eee herhalde Karadeniz herhalde...
Karadeniz: Ama ben şiir değerlendirmesi yapmıyorum. Edebi olarak değerlendir dersen. Kendimce birşeyler yazarım fakat bunlar senin hoşuna gitmez. Sebebi amatör şiirler gerçek duyguları yansıtır ve yazarı tarafından çok güzel ve hatta çok özel olduğu düşünülür. Siz ona birşey yazarsanız sanki onun duygularını eleştiriyor duruma düşersiniz. Şiirden çok o kendi duygularını hatta kendi özelini yazmıştır. Ben bunu yaşamak istemiyorum. Onun okudum ama şiir üzerinde yapılabilecek çok şey var gibi. Eğer ilgi alanın şiir ise üzerine yarın biraz daha çalış şu an duyguların sıcak onun için yarın bir daha oku değerlendir dedim di. Ama şiirin mesajını değerlendir dersen. O beni aşan bir konu. Bir şey diyemem.
Haccecan: Tamam sağol...
Karadeniz: Sağol ne?
Haccecan: Değerlendirdiğin için sağol...
Karadeniz: Değerlendirmediğim için.
Haccecan: Değerlendirmiyorum demek bile bir değerlendirmektir.
Karadeniz: Bence değil ama öyle diyorsan bir şey diyemem. O sadece bir duruştur değerlendirmemek değerlendirme olmaz.
Haccecan: Keşke erkek olsaydım. Böyle uyduruk kaydırık şiirlerle uğraşmak zorunda kalmazdım.
Karadeniz: Erkekler şiirle daha çok ilgileniyor...
Haccecan: Kolay gelsin ben çıkıyorum...
Karadeniz: Sana da görüşürüz canım. Damat adayına sevgilerimizi iletiniz...
Haccecan: İletirim. Bakayım onada göstereyim şiiri ne diyecek?
Karadeniz:"Senin için yazdım aşkım. Nasıl olmuş?" dersen daha güzel olur...
Haccecan: Başkasına yazılmış şiiri ona kakalamam ben "ruh oruspuluğu" olur o. İşim olmaz. İyi akşamlar. By.
Karadeniz: Başkasına mı yazdın...??? Ben sana ne diyeyim Haccecan. Başkasına şiir yazıyorsun. Bir başkası ile evlilik ön görüşmesi yapıyorsun.
Haccecan: Bu durumdan haberin varken niye yok muş gibi rol yapıyorsun ki şimdi?
Karadeniz: O durumdan haberim var. Ama ben hiç bir zaman şöyle bir değerlendirme yapmadım, yapmam.(Başkasına yazılmış şiiri ona kakalamam ben. Ruh oruspuluğu olur o) Bu ifade senin değil mi? Eğer durumu böyle görüyorsan "Niye yapıyorsun?" diyorum. Sanki görüş benim görüşümmüş gibi birde dönüp beni itham ediyorsun. Off Haccecan offfff
Haccecan: Başkaları ile evlilik için görüşmelerimde içimde yaşadığım bu duygu yüzünden kararsız kaldığımı söylemiştim. Bu kişinin kim olduğunu sorduğunda ise içimde yaşadığım bir konu olduğunu dışında yaşarsam haberin olur demiştim...
Bu söylediğimin üstünden yaklaşık bir sene geçti. Hala içimde yaşıyorum. Hep içimde yaşayacağıma da bugün emin oldum.
"Durumu böyle görüp niye böyle yapıyorsun?" sorusunun cevabı ise; Durum böyle ama ömür boyu tek taraflı içimde yaşamak istemiyorum. Ömrümü böyle geçirmek istemediğim için seçenekleri değerlendirmem gerekiyor. Doğru yada yanlış...
İçimde yaşadığım karmaşa, baskı ve yoğun duygular ile söylemek istemediğim sözler söyledim ve seni de buna ortak ettim. Kusura bakma arkadaşım. Bir daha olmayacak....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı Bekliyorum