Görev Beni Çağırıyor... Seni de...

13 Aralık 2021 Pazartesi

Ben Tamamlanmadan Biz Olmaz

 

İnsan . Dünyada ki adımız bu.

İn - san.  Adımızı hecelere ayırdığımızda ise

1.      İn… yaban hayvanlarının barındıkları kovuk. 2 mağara. in içeren sözcükler in gibi — (yer için) dar ve karanlık.

San..  "1. sayı, 2. itibar, saygınlık" [ Divan-i Lugat-it Türk (1070) ] eserinde yer almıştır.

İnsanın eklerine ayırıp ayrı ayrı anlamları bir bütün hale getirdiğimizde in-san için ‘itibar ve saygınlık kazanmak için mağarada yaşamaya gelmiş canlılar’ diyebiliriz. İtibar ve Saygınlığı kazanmak içinde sayılara yani puanlara yani hayat içinde ki deneyimlere ihtiyaç var diye de konuyu bağlarım. Çok güzel bir insan tanımı yaptım. Maşallah bana.

Hepimiz et ve kemikten yapılmış bu mağaralara hapsolmuş canlılarız. Mağaralarınızın içine bin bir zahmetle girmişiz gibi hissediyorsunuz bir çoğunuz biliyorum. Bende öyle hissediyorum çünkü. Bu beden bizi sınırlayan kılıflarımız. Hayat denen bu deneyimi yaşamak için dünyaya gelmeyi her ruh tercih edemez. Zıtlıkların yaşandığı bu dünyada acıyı deneyimlemeyi tercih eden, hayatta ki rolü iyi veya kötü olan her insan çok değerli. Tanrısallığa doğru giden özleriz. Zalim ve cahillikten, itibar ve saygınlık kazanmaya, merhamet ve bilgeliğe doğru evriliyoruz…

Kendini tamamlamayan, “beni” anlamayan insan bizlik bilincine ulaşamaz… “Ben” ise kendi kendini tamamlayamaz. “Ben” için aynalara ihtiyaç var. Yani başka insanlara. Yani başka insanlarla olan yaşanılan ilişkilere, deneyimlere. Hayatta her şey iç içe… Zıtlıklar birbirini itiyor gibi görünse de aslında birbirini tamamlıyor…

Genel olarak yaşanılan ilişkilere bakıldığında “doğru ve yanlış” diye bir kural yok bence. Kıskançlık duygusu üzerinden konuyu anlatmaya çalışayım. Genel olarak kıskançlığa olumsuz bir bakış açısı olmakla birlikte özel ilişkilerde bu duyguya iyi mi kötü mü olduğuna ilişki yaşayan iki kişinin algı düzeyi belirler. Kıskanılmak kimi birliktelik için şart olan sahiplenilmek, bir kişiye aitmiş duygusu hissettirirken, kimisi için güven duyulmadığının bir kanıtı anlamına geldiğinden kişiler arasında soruna neden olabilir. Kıskanılmak kimi ilişki için sınırları belirlenme koşuluyla yerine ve durumuna göre ilişkiyi ateşleyebilir, diri tutar iken kimi ilişki için kıskanılmak özgürlüğüne ket vurulduğu anlamlarına gelebilir. Genel olarak kıskançlığın ne anlama geldiğine kimse karar veremez. Kişi genel görüşü söylerken aslında kendi düşüncesini genel üzerinden ifade ediyordur. İlişkide kıskançlıkla ilgili dozajı etkili ve güzel bir iletişimle iki kişi belirler. 

Özelde ise kıskançlık konusu. Şahsen ben kıskanç bir insanım. Allahtan eşimin kıskandıracak bir yapısı yok. Nerede nasıl davranacağını bilen, kadın-erkek arasında mesafeye dikkat eden bir insanda bu konuda onunla ilgili sıkıntı yaşamıyorum. Evliliğimizin ilk yıllarında birkaç defa uyarmam gereken konular olduğunda demek istediğimi anladığı için bu konuda sorun yaşamadık. Bazen rüyamda beni aldattığını gördüğümde, uykumdan göğsümde koca bir yumruyla uyanıyorum. O günü ona zindan ediyorum. O alacağı dersi alıyordur zaten. Rüyasında bile aldattığım bu kadını gerçekten aldatsam bana ne yapmaz diye önden biraz ısınma turları yapıyorum ona. Sınırlarını bilen, nerede nasıl davranacağımı bir kadın olduğum için onu kıskanılacak ruh haline sokmuyorum. Ama tepemi attırırsa kaybeden ben değil o olur kıskandırma konusunda. Eşler arasında böyle yarışların olmasını da doğru bulmuyorum. Ancak yarış denildi mi ortaya çıkan mücadeleci yanımı gizlendiği yerde kalması onun açısından iyi olur J    

Devam edecek...

1 yorum:

  1. güzel yazmışsınız gerçekten, insanın insan olduğunu unuttuğu zamanları hatırlaması dileğiyle...

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı Bekliyorum