Görev Beni Çağırıyor... Seni de...

11 Ekim 2021 Pazartesi

Aşk Mı? Sevgi Mi ?

 

Aşk…Çocukluğunda duygusal gelişimimi tamamlamamış, ruh dünyası karmakarışık olan ben için aşk çok zorlayıcıydı. Benim çapım belliydi.  Duygu nedir, nasıl yaşanır, nasıl kontrol edildiğini bilmeyen ben duygu çorbası içinde yüzüyorken birde üstüne aşık olmuştum. Bu çorba yeterince karışıkken üstüne birde aşk el blenderı ile son ayarda karıştırılınca her şey ters düz oldu bende. Bütün ayarlarım bozuldu. Ruh dünyamda tam bir deprem etkisi yaptı. Bu deprem benim ya bitişim olacaktı ya da kendimi yeniden var ettiğim bir fırsata dönüşecekti. Bütün her şey dümdüz olmuşken her şeyi yeniden yapabilirdim. Bu benim içimde ki gücü kullanmayı becerip beceremeyeceğimle ilgiliydi. Bu gücün bende  olduğunu biliyordum ve hissediyordum da. O kitap olmasa bunları düşünüyor bile olmayacaktım. İyi ki karşıma çıktı.  

Oysa hayatında her şeyi sütliman olan birisine ne kadar da yakışırdı aşk… Her şey o kadar sakin, yolunda gidiyorken her şeyin alt üst olması o kişinin hayatına ne kadar büyük heyecan getirirdi.  

Sevgi … Karşıda ki sevgi dolu gözlerle ellerimi tuttuğunda hiçbir şey hissetmemiştim. Sevgiyle tutulan elden kalbe yol inmiyormuş.  Ellerimden ateşler çıkıp, gökyüzüne doğru hava fişek ışıkları patlamıyormuş… Şimşekler çakıp, fırtınalar kopmuyormuş…  Oysa aşkı ve sevgiyi nasıl öğrenmiştim. Alev alev yanacaktı ortalık… Hep bu aşk filmleri yüzünden… Filmlerden aşkı öğrenirsen olacağı bu!!  Hiçbir sınır tanımayan aşk tanımımın sınırlarını daraltma kararı almıştım. Sevgiyi kimseden dilenmeyecek, ekrana bakarak bir makinadan aracılığıyla almaya çalışmayacaktım artık. Hayal dünyamda he şey o kadar tos pembeydi ki…  Hayal dünyamı gerçeklikle uyumlamam gerekiyordu. Beni sevecek ve sayacak birisiyle birlikte olacaktım. Bu kadar. Başka hiçbir beklenti olmayacaktı…  İlişki de aşama aşama ilerleyecektim. Sevgili de neymiş diye düşünürken sevgili olamadığım biriyle evlenmeme kararını da aldım. Sonu evlilik ile bitmese de sevgili deneyimini yaşayacaktım. Evlilik kurumuna tecrübesiz girmeyecektim. Bu konuda ki katı kuralımı da kaldırdım. Öff her taraf kural bu ne ya… Kendimi kalın duvarlı surların ardında ki şatoya hapsetmeyecektim artık. Aileden gelen ne kadar empoze edilmiş doğru varsa hepsini sorgulayacaktım. Ruhsal olarak kaldırabileceğim her deneyime artık kendimi açacaktım. Bu topraklarda kadın olduğum için uymam gereken ne kadar kural, üzerime atıl ne varsa hepsini atacaktım. Kendi kurallarımı da sınırlarımı da ben belirleyecektim. Her şey benim elimde. Sevgi’nin ne olduğunu bilmeyen bana, sevgiyi öğretmesi için Karşıda’kini seçmiştim. Ona güveniyordum. İlk önce görüşme talebi ondan geldiği için ilk adımı atma sırası hep ondaydı. Avantaj bendeydi. O adım attıktan sonra ben atacaktım. Adımlarına göre kendimi ayarlardım nasılsa… Bu konuda uzman olmasam da zekiyimdir ayıptır söylemesi mutlaka ayak uydururdum.  Derin bakışlardan gelen sevgisinin kalbime inmesine çok daha zaman vardı.  Bu ortadaydı. Sevgide annelik gibi bir süreçmiş… Annelik doğurmakla hissedilecek bir duygu olmadığı gibi ilişkilerde sevginin oluşması da bir süreçmiş…  Sevgiyi hissetmedim diye terk etse imişim hayatımın en büyük hatasını yapıyor olurmuşum. Artık sezgilerimi de dinleyecektim. Sezgilerim benim el fenerimdi. Bir sürü bilginin içinde doğrunun ne olduğuna sezgilerimin karar vermesine izin verecektim. Hata yapsam bile asla pişmanlık duymayacaktım. Pişmanlıkları da içimde uzatıp durmayacaktım. Pişmanlıklarımı tecrübe yıldızı olarak alnıma takacaktım. Bu hayatı dibine kadar yaşayacaktım. Ruhumda hissettiğim her şeyi ortaya çıkartacaktım. Kendimi kısıtlamaktan da artık vazgeçecektim.

Aşk mı Sevgi mi sorusunun cevabı ise her ikisi de derim. Hangisinin size nasıl yön vereceğini tecrübe etmeden asla bilemezsiniz. Tecrübelere kollarınızı açın, korkmayın. Başınıza hangisi gelirse gelsin deneyimleyin. Sevgi’de, aşk da bitebilir. Çok normal.. Ruhunuza öğrettiklerine teşekkür edip vedalaşın. Dostça ayrılın… Bu kadar…

Yaşam koçu gibi hissettim kendimi J Umarım ihtiyacı olanlara şifa oluyorumdur. Valla hiçbir kârım yok.. Ama illa para vereceğiz derseniz iban numaramı atarım size olur biter J  


2 yorum:

  1. Ayrılmak... Hem de hala çok severken, hayatımın her alanına onu yerleştirmişken... O kadar zor, o kadar acı ki şu an.. Umarım en kısa zamanda şifalanırım.

    YanıtlaSil
  2. En karanlık gecenin ardından güneş doğar.. Sabret ve güneşi bekle :))) Sevgiler.. Bol şifalar...

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı Bekliyorum