Görev Beni Çağırıyor... Seni de...

24 Ekim 2022 Pazartesi

Kadın Şair

 

Kadından şair olmaz demiş birisi,

Kimdir tanımam, ortaya atmış lafı çöp gibi

Bu çöpü sokaklarda taşıdı vurarak birçoğu ayağıyla

Sonra sürüklendi geldi dolandı benim ayağıma

Elime aldım laf mı diye, söyleyene baktım adam mı diye?

Bu çöp ne bir laf ediyor, ne söyleyen adam görünür ortalarda

Lafla kaldım baş başa ve bulandım başlı başına

Kadınlarda şiir yazar, ortada görünmeyen bayım, hem de en hasından

Doğurmaktan, emzirmekten, adamları doyurmaktan gelmezdi sıra 

Kadın, şiiri yazanı da, şiiri okuyanı da, şiiri anlayanı da

Şiiri görecek gözü de, şiiri kitaba basanı da

Sonuna –de ve –da eki alan her şeyi de yapar

Ardından onca işin arasında aşka da fırsat yaratır ve şiir de yazar…

Yazdıkları şiiri okumak, hayatı okumakla aynı

Hayatı okuyamayanlar ile kadını yok sayanlar da aynı

Dokuz olamayanlar sanır, kadından olmaz şair 

İlham da olur kadın, senin şiir yazan yanına…

Bir kadının ruhundan doğan, ancak şiir yazar  ustaca

Hayallerin de bazen cariye, bazen arkadaş, bazen de yoldaş

Senin şiir yazdım diye caka attığın, sözü ortaya atıp kaybolduğun yerde

 Uğruna yandığını da yapar ve her şeyi yapar aşk uğruna da

Kadın, ham seni aşk ile olgunlaştırarak seni de sen yapar…

Kandan can doğurur rahimlerinden, ilmek ilmek dokur ruhundan seni

Sen yazarsın, kadın yaşar, sen okursun kadın yapar

Senin vardım işte dediğin öteleri de kadın yapar

Erkek diye ayırmaz doğururken, ancak sen küçümsediğinde adam mısın diye sana da bakar

Kadınlar geliyor, kadınlar aşıyor, vardım dediğin yerin daha ötesine de kadın seni taşıyor

Ne erkeğin arkasında, ne ilerisinde ne gerisinde ne de altında

Baskılandığı binlerce yılın var oldu acısında

İtelendiği her alanı darmaduman etmeye,

Erkeğin tam yanında ki yerini almaya geliyor…

Kadın erleşiyor, erkek dişileşiyor

Birbirlerini tamamlamak için birlikte eriyor

Çöp lafları, geri dönüşüme de atarak,

Kadın şairlerden bir tanesi daha ortaya çıkıyor…   

 

Haccecan

22 ve 24 Ekim 2022

 Mabel Matiz- Karakol

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı Bekliyorum