Görev Beni Çağırıyor... Seni de...

4 Kasım 2022 Cuma

Yapay Zekalı Robot

 

Sonsuz yaşayacağını bilsen burada

Ölüm hüznü çökmese omuzlarına

İri iri gözleriyle sevdiğin hep yanı başında

Çağlayan ırmaklar altından aksa

Ellerinde hurmalar, kâselerde şaraplar,

Yudum yudum, ılık ılık geçerken narin boğazdan

8 milyar insanda var otomobil, herkese bir villa

Hizmet edecek artık yapay zekalı robotlar

Zaten ölümde yok onlara, cephede de savaşsın onlar,

Her şey dört dörtlük olsa yani, sorun yok hiç ortada…

İnsan, Tanrı olsun artık

Yaratıp çekilelim kenara, seyredelim ekran başında

 İş çıkmasın bize, bozulduğunda da yapsın robotu , robot arkadaşı.

Sonsuza kadar sonsuz huzur mu var böyle bir dünyada? Asla…!

Ellerinde telefon, yan yattığın rahat döşek değil

Düşündükçe olgunlaştığın duraklardan sadece bir tanesi bura

Gidip olgunlaşacağımız, zihnin kendisi olacağımız sonsuz duraklar var daha,

 

İnsan daha kendini ne kadar daha aşacak?

Kendini sınırlarda ne kadar daha zorlayacak?

Bu hayat denen çılgınlık nerede son bulacak?

Kanatlandığımızda mı kavuşacağız özgürlüğümüze?

Yoksa şartlar ne olursa olsun huzurlu olmayı öğrendiğimizde mi fark edeceğiz? 

Zaten özgür olduğumuzu...

Şartlar bağlamasın seni, bağlarsa eğer olursun esir…

Şartlardan bağımsız özgür düşünebilirsen olursun hür..

Şairler sözcüklerden azat olup manaya kavuştuğunda mı yazılmış olacak hakiki şiir?

Manayı aktarabildiğinde mi olacak hakiki şair?

Aklına düşenleri yüreğin de hissetmeden hayal gerçekleşmez mi?

Benim sana kavuşmam için düşünmem yetmez mi?

Kelimelere dökemeseydim seni, benim halim olurdu nice..

Kelimelerden ve düşüncelerden azat olduktan sonra buldum gerçek seni..

Kendimden azat olduktan sonra ise buldum gerçek beni…

Senler, benler yok artık…

Bizler olduk herkesler…


Haccecan


21 Ekimde yazmaya başlayıp 04.11.2022 son şeklini alan şiir

Mabel Matiz -Karakol 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı Bekliyorum