Görev Beni Çağırıyor... Seni de...

19 Aralık 2008 Cuma

Dingonun Ahırı


Atlı Tramvaylar zamanında, tramvaylar 2 atla çekilirken dik Şişhane yokuşunu çıkabilmek için Azapkapı' dan takviye at alarak yokuşu çıkabilirlermiş. Tramvay bu haliyle Taksim' e kadar gelir, burada çıkartılan atlar, -bu gün Taksim alanının batı kısmındaki sular idaresi bölgesi ile Fransız Konsolosluğu arasında- bir ahırda bir süre dinlendirildikten sonra tramvaya bağlanmadan boş olarak Azapkapı' ya götürülürlermiş.Taksim' deki bu ahırı Dingo adlı bir Rum vatandaş işletirmiş. Gün boyu bir sürü atın girip çıkmasından dolayı dilimizdeki '' Burası Dingo' nun ahırımı giren çıkan belli değil '' sözünün buradan geldiği söylenir.

4 yorum:

  1. Tam Kelimelerin Soyağacı'na lâyık bir yazı :)

    YanıtlaSil
  2. Orasını bilemem ancak memleket dingonun ahırına benzedi..
    :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de not defterime yeni yazdım "Dingonun ahırı'nı "araştır diye. Benim için birileri yapmış demekki.Teşekkürler sevgiler gülüm.

    YanıtlaSil
  4. Değişik vede güzel bir bilgi. Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı Bekliyorum