Görev Beni Çağırıyor... Seni de...

31 Aralık 2008 Çarşamba

Yeni Yılda Eskiyecek....


Bugün öğle yemeği için merdivenlerden inerken doktorumuz "Afiyet olsun Çarli ve Melekleri" dedi. Yanımda staj yapan öğrencilerime böyle hitap ettiğimi bir tek bloguma yazmıştım. "Nereden çıktı bu hocam?" diye sorduğumda, "Çarli ve melekleri gibisiniz baksana" dedi. Acaba bloğumu okuyor mu? diye kurtlandım. Okuyorsanız bir yorum yazın hocam!!! Okuyorsanız kimseye söylemeyin blog yazdığımı. Ne var ne yok yazıyorum buraya. Rezil rüsva olurum valla....
"Dün öğle arası eve gittiğimde sıcak odada hazır sofraya kuruldum. Yemek yerken de televizyon izledik. TRT haberlerinde bir teröristin ifadelerine yer verdiler. Terörist ifadesinde; "Kürt meselesi olarak girdiğimiz ve eğitimlerimizde hep bağımsız Kürt devleti kurmayı hedeflediğimiz örgütte Ermenilerin oluşundan kimsenin haberi olmazdı. Şemdin Sakık başta bize, 'Örgütte tek bir Ermeni yok. Bu sadece Kürt meselesidir. Kürdistan'ı kurma çabalarıdır' diyordu. Bizleri kandırıyordu. Girdiğimiz bazı çatışmalarda öldürülen arkadaşlarımıza baktığımızda çoğunun sünnetsiz olduğunu gördük. Tuttukları günlük ve not defterlerine de baktığımızda tamamı Ermenice yazılan yazılardı. Şemdin Sakık ve komutanlara söylediğimizde ise, 'Kimse eğer içimizde Ermeni olduğunu duyarsa sizleri öldürürüz' diye tehdit ettiler bizi. En çok üzerinde durdukları konu ise örgüte yeni katılan elemanların kesinlikle örgüt içerisinde faaliyet gösteren Ermenilerin olduğunu duymamalarıydı. Bu konuda uyarılırdık." Haberin ayrıntılarına, şuradan ulaşabilirsiniz.
Ermeni Soykırımı için özür dilediğimiz! şu günlerde Ermenilerin yaptıklarına bak hele. Bak hele dönen oyunlara. Bak hele hainliğe, kalleşliğe, adiliğe...
Oyunu oynayanlara çok görmüyorum, ne de olsa bu oyun çok oynandı. Ben, Türk, Kürt, Alevi, Sunni diye aramıza fesat sokup bizi birbirimize kırdıran düşmanların oyununu göremeyenlere kızıyorum. Aklını kullanıp, araştırmak, okumak, kendini geliştirmek için uğraşmayıp, başkalarının! akıllarıyla hareket eden akıllılara! kızıyorum. Çok kızıyorum çok...
Şu anda da bir soykırım yaşanıyor. Filistin de Gazze şehrinin tepesine bombalar yağıyor. Ermeni Soykırımı diye tepemize dikilen ülkeler hani nerede? Hani ABD, hani Avrupa Birliği, hani medeniyet, hani insan hakları?
Hani? Hani? Hani?
Ermeni Soykırımı diye Ermenilerden özür dileyen akıllılar! çok yakında dağda askerimizle çatışmaya girip öldürülen teröristler içinde soykırım iddasında bulunup özür dilerlerse hiç şaşmayacağım. Nede olsa öldürülenlerin bir çoğu zaten Ermeniymiş!!!
....
Koskoca yıl diyemeceğim 2008 yılı; son demlerini yaşıyor. Koskoca olan sene gözümü açıp kapatmayla geçti. Diğer yıllarda olduğu gibi 2008 yılı da nasıl geçti anlamadım. 2008 yılına dair hafızamda kalanların bir çoğu ise acı şeyler. İnsanların birbirini öldürdüğü, masumların çığlıklarının göklere vardığı, açlıkla yoksuklukla, fakirlikle, nefretle, dedikodu ve boş işlerle uğraştığımız küçücük bir yıldı. İnsanlık adına bir şeyler yapabilseydik küçücük yıl kocaman bir yıl olacaktı. Gözümde küçücük, çabuk geçen ve çabuk geçmesini istediğim bir yıldı. Kırgınlıklarımla, hesaplaşmalarımla, çatışmalarımla, isyanlarımla, haykırışlarımla geçti. Bu sessiz yakarışlarımı bir tek siz gördünüz... Yüzünüzü, bedeninizi göremediğim ama ruhlarınızı kendime çok yakın bulduğum dostlarım benim. 2008 yılının bana en büyük kazancı bloğum, dolayısıyla bana kazandırdığı kocaman yürekli dostlarım oldu.
2008 yılında sadece çatışmalar yaşamadım, her gün yaşadığım olaylara birebir tanık oldunuz. Mutluluklarıma, sevinçlerime, heyecanlarıma, kendimi yavaş yavaş tanımama ve tanımlamama da tanık oldunuz...
Bir gün yolda giderken; yolumun üstünde büyük bir kayaya rastladım. Kayanın üstünden atlayıp yoluma devam etmek geldi aklıma. Ama "olmaz" dedim. Döndüm, binbir zahmetle kayayı yolun ortasından kaldırıp, "diğer yolcular rahat geçsin" dedim. Bir de ne göreyim kayanın altında bir kese, kesenin içinde ise birbirinden değerli altın paralar buldum. Blog arkadaşlarım, siz "hayat" yolunda ilerlerken değerine paha biçemediğim altın dostlarımsınız... Sizi okumak, hissetmek, sizinle gülmek, ağlamak benim için çok keyif verici. Hepinizin yeni yılını kutluyorum. Yeni yılın hepinize sağlık, mutluluk, huzur getirmesini canı gönülden istiyorum. İyiki varsınız...


8 yorum:

  1. Can dost, sevgili haccecan;
    "diğer yolcular geçsin diye yolun ortasındaki kayayı kenara kaldırman" -düşüncede bile olsa- 2008 in son saatleri beni duygulandırdı.İkincisi deli mi veli mi bilinmez seni öpen o güzel insanın fotoğrafını bloğuna koyman beni ağlattı.Seni bin yıllık dost gibi seviyorum.2oo9 yılının sana en güzel aşkı getirmesini diliyorum canım, kocaman öptüm dilekkkk

    YanıtlaSil
  2. sevgili arkadaşım,birçok güsellikleri yazılarında bulduğum haticecim,sende iyiki vasın,kendi adıma seni tanımış olmaktan dolayı mutluyum,paylaştıklarımı okuyup düşüncelerime değer veren dostlara sahip olmak gerçektende çok kıymetli benim için,sevgilerle seninde yeni yılını kutlar hayır ve güsellik kapılarının ardına kadar zatına açılmasını dilerim,herşey gönlüne,gönlünde Allah'a göre şekillensin inş.
    yüzünü hiç görmediğim canım haticecim,güneşli bir günde kabe gölgesinde görüşmek duasıyla:)
    (zeynep melike)

    YanıtlaSil
  3. Yüreğinin güzelliği buralara kadar ulaşıyor.
    İsrail'in rahat duracağı bir yıl diliyorum Allah'tan.
    Dua ile...

    YanıtlaSil
  4. İlk başta bende yeni yılın iyi bir şekilde geçmesini dilerim.

    Yazının ilk bölümlerine gelecek olursak eğer şu Ermeni meselesinde özür kampanyasına gün geçtikçe daha fazla sinir olmaya başladım. Çünkü gün geçtikçe daha fazla şey öğrenme çabası içerisine girdim. Birçok şey araştırdım. Bu araştırmalar sayesinde bazı şeyler öğrendim.

    Ermeni Soykırımının tamamen bir yalan olduğunu öğrendim. Soykırım olmadığı halde soykırımı var etmeye çalışanın sadece Amerika olduğunu öğrendim. Amerika'nın kendi çıkarları doğrultusunda Ermenileri kullandığını(Başka bir tabir kullanılamaz) okudum. Amerika sadece Ermenileri değil daha birçok ülkeyi bu şekilde kullandığını öğrendim. Ermeni Soykırımı diye birşeyin var olmadığı bu sadece Amerika'nın bir oyunudur.

    Aynı şekilde tarih sayfalarına bakarsak eğer Amerika'nın Yunanistan'ı da kullandığı görebiliriz. Daha bir çok öğrenilebilir. Yeter ki öğrenilmek istensin. Cidden olayları çok farklı yönleri ile öğrenmiş olunur. Sömürgeci devlet arasındaki rekabetler sonucunda sonuç bu noktalara kadar ulaşmış. Ne yazık ki bu oyun karşısında ülkeyi bölmek isteyenler fazlasıyla bu konu üzerine yoğunlaşıyorlar. Olmayan birşeyi var etmeye çalışıyorlar. Ne diyelim inşallah bu inatları birgün kırılır. Çünkü bölünmesi zor bir ülkeyiz.

    Filistin konusunada gelecek olursak eğer ciddi anlamda tepkili olduğum bir konudur. Şu anda Amerika'da İsrail'i kullanmakda ve korumaktadır. Hz.İsa'nın İSrail'de yeniden doğacağına inandıkları için Amerika hiçbir zaman için İsrail'i kınamamıştır. Bırakın kınamayı tepkili birşey dahi söylemedi. Söylemez de..

    AB zaten amacı belli bir oluşumdur. AB'nin amacının ne olduğunu ve kimin yanında olduğunu çok iyi görebiliyorum(z). ABD yanlısı bir politika izliyorlar. Savaş bittiği zaman ise geçici bir barış sözleri söylenir. Miletin gözü boyansın diyerekden sonra yine aynen yola devam edilir. Bana kalırsa çok gereksiz bir oluşumdur.

    Sözü fazla uzattım. ABD kurulduğu günden bu yana sadece sömürmek amaçlı çalışmıştır. Başka bir amacı yoktur. Birde şöyle birşey var. Şu anda İsrail Filistin'e saldırıyor. Ve ABD'nin bir tepki vermesi bekleniyor. Böyle birşey nasıl beklenebiliyor onu anlamak mümkün değil. Daha düne kadar ABD'nin Afganistan ve Irak'da neler yaptığını çok iyi biliyoruz.

    Gelelim Arap Dünyasının verdiği tepkiye.. Şu ana kadar ne bir tepki verilmiştir nede bir baş sağlığı mesajı. Milyar dolarlar ile oynayan arap devletleri Filistin'e hiçbir şekilde destek olmamaktadır. Olsalar Filistin şu anda bu durumda olmazdı. Filistin'in %80'i yardımlar ile geçinirken onların böylesine sefa sürmesi insanı fena halde üzüyor. Müslümanlığın en önemli unsurlarını geçiyorlar. Görmemezlikden, duymamazlıkdan geliyorlar. Bir ve beraber olunması gerekirken neler yapıyorlar. Herneyse..

    Yeni yıl kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  5. Yeni yılınız kutlu olsun. Bir sürü mutluluk ve sağlık diliyorum.

    YanıtlaSil
  6. Aynı iyi dilekler senin içinde geçerli Hatice. Sende iyiki varsın. Takiptesin,aynen devam et:)

    Bu arada şu fotoğrafı gördükten sonra kendini amatör fotoğrafçı olarak nitelemen haksızlık olur diye düşünüyorum.Çok iyi bir fotoğraf,tebrikler;)

    YanıtlaSil
  7. BU BLOG DOSTLUĞU İÇİN SÖYLENMİŞ OLAN SÖZLERİNİZİ İKİ KATI İLE SİZE İADE EDİYORUM...
    SİZLERLE SANAL ORTAM BİLE OLSA BİRLİKTE OLMAK VE DÜŞÜNCELERİ DUYGULARI PAYLAŞMAK.. GÜZEL.:))

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı Bekliyorum