Görev Beni Çağırıyor... Seni de...

23 Şubat 2022 Çarşamba

Ahlak ve Cinsellik Üzerine

 

Önceki ben ile yeni benin ahlak anlayışı birbirinden çok farklı.

Bu yazıyı o fark üzerinden yazmaya çalışacağım.

Eski ben. Anadolu gülü Haccecan. Akşam ezanıyla muhakkak perdenin kapanması gereken bir evdi bizimkisi. Ahlakın ve namusun kadın üzerinden değerlendirildiği bir ortamda yetiştiğimden erkekleri yoldan çıkarmak için yaratılıp dünyaya salınmış bir günah keçisi olarak görüyordu bir yanım kendini. Adem’de Havva’nın aklına uyduğu için cennetten kovulmuştu zaten! Adem’i bile yoldan çıkartan bir türün devamıydım ben. Geçmişten gelen travmalarım da vardı. Bunlardan bir tanesi de 4-5 yaşlarında yaşadığım bir olaydı.  Etkisini daha yeni üzerinden atabildiğim bir olay.  Bir yandan da kadın ile erkeğin yaşadığı ilişkiler gün boyu pompalanıyordu televizyonda, internette… İçten gelen dürtüler de var tabi.. Tam bir karmaşanın içindeydim. Kimdim, ne idim, bu bedenin benim için anlamı ne? Dünyada ki insan türünün devamı için kadın olarak yaratılmayı seçtiğim bu dünyada yüklenen bilgilerin hepsi hatalı olduğundan işletim sistemim error veriyordu. Kadınlığımı hep baskılıyordum. Erkekler “kadın” yanıma yaklaştığında kaçardım onlardan. Konuşamazdım bile. Mutsuzluk bir parçamdı ve ondan ayrılmayı da hiç düşünmüyordum.  İlişki nedir? Nasıl yaşanılır? Bu konuları bende dahil toplum olarak bir çoğumuzun hala neyin ne olduğunu anladığımızı sandığımızdan da emin değilim. Esra Erol tarzı programlar bunun bir ispatı. İlişkiler nasıl yaşanmalı, ilişki nasıl başlamalı ve bitmeli, iki cins arasında ne yaşanırsa adı ilişki olur, aşk nedir, saplantı nedir bir çoğumuz bunların net cevabını veremiyoruz. Çünkü herkesin algısı, bilgisi, anlayışı farklı farklı… Şu an evli bir kadın olarak bu konular üstüne düşünmeliyim? Evet tabi ki… Düşünmek için yaratılmış bu beyni kullanmayı seviyorum. Düşünmek beni mutlu ediyor ve geliştiğimi de hissediyorum. Ayrıca iki çocuk annesi olmaya çalışan biri olarak bu konuları kafamda netleştirmem, çocuklarımın benim çektiğim acıları, belirsizlikleri ve çelişkileri yaşamamasını sağlayacağını düşünüyorum.

Şimdi ki benin ahlak anlayışı;

İnsanın ahlak anlayışı ile Tanrı’nın ahlak anlayışın birbirine benzemediğini doğum masasında keşfettim. Her şeyden herkesten sakındığım, birilerinin gördüğünü düşündüğümde bile yerin dibine girdiğim o şeyden bağırta bağırta bir canın çıkmasını deneyimlemek bütün düşünceleri değiştirdi bende.  O saklanılası, utanılası şeyin insanlar nezdinde yeri tam oturabildi mi? Hayır. İlerleme var mı? Evet. En azından kendi adıma baya bir yol kat ettiğimi söyleyebilirim.

Bir arkadaş ortamında ki sohbette kadın – erkek ilişkilerinde ki belirsizliği daha iyi kavramıştım.  Çocukların sosyalleşmesi gerektiğini savunan bir abla, kız çocukları ile erkek çocukları arasında sıkı yönetim ilan edilmeden arkadaş olarak sosyal ortamlarda bulunmaları gerektiğini savunuyordu. Bu konuda bende hemfikirim. Kadın ile erkeğin arasında ne çok içli dışlı bir mesafe olmalı ne de birbirini gördüklerinde yollarını değiştirecek kadar mesafesizlik olmalı. Peki cinsellik açısından erişkin çağa geldiklerinde ne düşünüyorsun? İçinde ki cinsel dürtüler harekete geçecek, cinsel istek duymaya başlayan çocuğa bu konuda ne söylemeyi düşünüyorsun diye sorduklarımdan bir yanıt alamadım. Bu konuda açık açık kimse konuşmuyor, düşünmüyor bile. Ben hariç J Vücut olarak ergenlikten sonra cinsel istek duymaya başlıyordu insanoğlu. Kimi bu cinsel dürtüleri bastırabiliyorken kimisi de bastıramıyordu. En azından konuştuklarımın bu konuda bir cevabı yoktu. Genele vurduğumuzda çoğumuzun da haberinin olduğunu sanmıyorum.

Üreme isteği, neslin devamının sağlanması için kadın ile erkeğin birbirine yaklaşmasını sağlayan içimizde bulunan bir dürtü. Tıpkı yemek, su, barınma gibi bir ihtiyaç. Yemek konusunda kendini frenleyemeyenler olduğu gibi cinsellik konusunda da kendini kontrol edemeyenler var. Gerçi bu internet çağında bu bilgiler çok mu lazım yoo. Cinsellik yaz.. Milyon sayfa var. Herkes bilgiye doyuyor. Uygulama aşamasındayız şu an. Kendi yazma dürtüm beni bu yazıya itiyor sadece

İnstigram’da gizemonayluna hesabının sahibi bu konuda en etkili insanlardan biri bence. Bir çok kadına ve erkeğe bedenlerini keşfetme, cinselliğin ve ilişkilerin nasıl yaşanması konusunda eğitim veriyor ve her bireyin farklı olduğunu ve haliyle ihtiyaçlarının da farklı olduğunu vurguluyor. 

Her bireyin kendi ahlak anlayışına benzer yapıda ki kişilerle ilişki yaşaması gerektiği düşüncesindeyim. Cinsel özgürlükçü bir yaşam tarzına sahip insanın kendi ahlak anlayışına benzer insanlarla nasıl bir hayat yaşarsa yaşasınlar tek bir şartla kendi ahlak anlayışını başkalarına dikte etmemek şartıyla.  Herkes farklı, bu farklılıklardan kimse birbirine dayatma yapmadan, benzer anlayışlara sahip insanların birbirini bulup herkesin mutlu olduğu bir dünya diliyorum…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı Bekliyorum