Görev Beni Çağırıyor... Seni de...

9 Ocak 2009 Cuma

Durun Artık!!

Fotoğraf
Küçük şeylerden mutlu olmayı bilirim ben. Bilirdim önceden.
İçinde mutlu olmaya dair hiç birşeyi olmayan insan, mutluluğu; bir bebeğin ilk adımlarında arar. Bir ihtiyarın çorak topraklar gibi kırışmış yüzündeki tebessümde arar.
Güzel bir e-postayı diğer arkadaşlarıma da göndererek, güzellikten nasiplerini aldıklarını düşünerek mutlu olurum ben.
Bu küçük mutluluklar mutlu etmemeye aksine korku vermeye başladı bana. Dünyada acı çeken insanlar varken mutlu olmak benim neyime? Mutsuzlara borçlu olmak istemiyorum. Siz mutsuzken ben de mutlu olamıyorum işte!!...
E-posta kutum öldürülen bebek fotoğraflarıyla dolu... Bu güzellik değil ki paylaşayım dostlarımla... Yürümeyi öğrenemeden ölen çocukların cesetlerini görmek mutlu etmiyor beni... Yaşlıların yüzlerinde ki korku, dehşet, çaresizlik mutsuzluktan öte kahrediyor beni...
Siz mutlu değilsiniz diye bu mutsuzluğum...
Bu aralar mutsuz olma sebebim de sizsiniz...
Allah'ım yalvarıyorum... Merhametinden zalimlerin kalplerine de ver. Kalp gözleri açılsın ve vijdan ateşiyle yanıp pişman olsunlar... Dursunlar artık...

12 yorum:

  1. Keşke bunlar dualar ile durdurulabilseydi. Ne güzel olurdu..Buda vicdanı susturmanın başka bir yolu..:(((

    YanıtlaSil
  2. Olan çocuklara oluyor. Ölen çocukların haddi hesabı yok. İsrail artık her türlü çirkin yöntemi kullanmaya başlıyor. Düşünün insanları güvenli bir yer diye bir evde toplanmalarını istiyorlar. ve evin içerisine 110 Filistin'li yi yerleştiriyorlar. 24 saat geçmeden o evi bombalıyorlar. Ve 30 dan fazla ölü var.

    Savaş yapılıyorsa eğer onunda kuralları vardır. Böylesine savaş değil katliam denir.

    Dilerim ki en yakın zamanda bu katliam sona erer.

    YanıtlaSil
  3. Tarafımdan mimlendiniz, haberiniz var değil mi, mail atmıştım.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Hüseyin Soykök...
    Dua ettiğim zaman vijdanım susmuyor benim.. Sizin susuyor mu?
    Dün Filistin ve İsrail hakkında yapılan bir şakaya kahkalarla gülündüğüne şahit oldum... Savaşa ve insan ölümlerine gülmek yerine, empati yaparak onlar için dua etmek ve yapabilirsem maddi yardımda bulunarak çok şey yaptığımı düşünüyorum... Vijdanım yine rahat değil ama elimden gelen bu...
    Siz ne yapıyorsunuz vijdanınızı susturmak için?


    Sevgili Namlu, Z.M ve Taluyka :((((

    Sevgili H.Y Ergün Mimi bugün gördüm, evde internet bağlantım iki haftadır yok... İştede fırsat bulduğum ilk anda mimi cevaplayacağım... Teşekkür ediyorum... Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Benim dua etmem söz konusu değil elbette..
    Onun yerine;
    Bir konuda yapabileceğim birşeyler varmı diye bakarım.
    Eğer varsa; Sonra bunu yapmaya değermi değer mi derim..
    Ki değecekse hiçbir şey beni onu yapmaktan geri koyamaz..sonuçta elimden geleni yaptığım için içim rahattır...
    :)

    YanıtlaSil
  6. En büyük çaresizlik: Öldüren de ölen de benim gibi düşündüğünde çöreklenip oturuyor insanın yüreğine. sevgilerimle dilek.

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Hüseyin SOYKÖK...
    Benim dua etmem söz konusu değil elbetde...
    Son derece iddalı sözler diye ben buna derim...
    Dua sığınmakdır, güven hissetmektir, yardım istemektir. Allah ile konuşmaktır..
    Sığınmaya, güvene,yardıma ve konuşmaya ihtiyacınız yoksa, duayada ihtiyaç yoktur...
    Ben sizin yaptıklarınıza ek olarak duada ediyorum benim içimde rahat o yüzden...
    Filistinliler için dua etmenin vijdanı susturmak olarak tanımladınız... Siz Filistinliler için ne yaptınız onu merak ediyorum...

    Sevgilerimle...


    Sevgili Sufi, Çöreklenip kalacak ve bir daha gitmeyecek bence...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. İnsan beyninin(daha doğrusu yüreğinin ) gücüne inanan bir kişi olarak yürekten yapılan duaların işe yaradığına inanan birisiyim. O zulmü yapan kişilerde iman etmiş olsalar zulum diye bişey kalmazdı. Ama ne yazık ki bir avuç toprağı sahiplenmek isteyenlerin gerçek sahibi O TOPRAK. Eninde sonunda öğrenecekler.

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Haccecan tesbitlerinizi son derece olumlu buluyorum.
    Dua etmenin yararsızlığına inanan hatta bence inanç sahibi, iman sahibi olmanın ne olduğunu bilmeyen kişilerin şerrinden Allah hepimizi korusun.
    Çaresizliğe düştüğümüzde yakarışlarımızla yüce rabbimizin bize yardımcı olmasını dileriz. Hangi dinden olursa olsun insanlar çağlar boyu savaş, hastalık yada büyük afetler zamanı dini mekanlarında toplanıp birlikte dua etmişlerdir. Siz siz olun sorunlara somut çözümler bulma yolunda güçlü adımlar atın; ama bu arada dua etmekten de asla vazgeçmeyin. Maneviyat ve inançla desteklenmeyen maddiyat geçicidir.
    Gülçin

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Tutsak ve Gülçin...
    Düşüncelerinize katılıyorum...
    Yorumlarınız için teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı Bekliyorum