Görev Beni Çağırıyor... Seni de...

31 Ocak 2009 Cumartesi

Davos hakkında düşündüklerim


Uzun süredir hiç böyle mutlu olmamıştım. Dün ayaklarım yere basmıyordu. Televizyonla ve siyasetle sıkı fıkı alakası olmayan ben Davos Zirvesi'nde yaşananları dün öğle saatlerinde öğrendim. İlk defa televizyonumun uydu ayarlarını yaptırmadığım için kendime kızdım.
Bütün haber kanalları başbakanımızın Davos Zirvesinden kalkıp gitmesini baş haber olarak veriyordu. Görüntüleri önyargısız, tarafsız, duygularımı ön plana çıkartmadan, ölen masum insanları düşünmeden izlemeye çalıştım.
B.M yi temsil eden konuşmacı, Arap Emirliklerini temsil eden konuşmacı, İsrail Cumhurbaşkanı, Türkiye Başbakanı ve Konuşmayı yöneten gazeteci moderatör bir sahnede oturuyor ve herkes kendi düşüncesini söylüyordu. Neyse olan biten şurada yazıyor. Ben ikinci baskı yapmayayım. Başbakanımız bu Davos Zirvesinde iki panale katılıyor. Kimsenin önem vermediği bir zirve olmalı ki: Başbakanımız katıldığı ilk panelde yarım saatten fazla (konuşmacılardan kimse gelmediği için) bekliyor. Başbakanımızın kızmaya başladığı ve Davos zirvesinin gözünden düşmeye başlaması böylece başlamış oluyor.
Katıldığı ikinci panelde ise; İsrail Cumhurbaşkanı yaptığı konuşma ile neredeyse İsraillilerin baskı ve zulüm gördüğünü! o yüzden Filistine saldırdıklarını söylüyor. Yarım saatten fazla konuşuyor. Konuşma süresince sesini çok yükseltiyor ve birebir başbakanımıza dönerek konuşuyor (bağırıyor). Oysa karşısında B.M temsilcisi ve Arap Emirlikleri başkanıda vardı. Bağırarak haklılığını ispat edeceğini düşünen İsrail Cumhurbaşkanı, psikolojik açıdan ne zor durumda olduğunu ispat etmiş oluyordu.
Moderatörün ciddiyetle işini yapmadığını, panelde yüzünde anlam verilemeyen tebessümü aşan mutluluk ifadesini gördüğünüzde anlıyordunuz. Moderatör orada adaleti sağlayıp herkese eşit davranmalıydı. Moderatörün, İsrail başbakanının konuşmasını, elini kolunu tutarak böldüğünü hiç görmedim. Ölen insanların konuşulduğu paneldeki alkışlarıda doğru bulmadım. Kim haklı olursa olsun, ortada öldürülen insanlar vardı. Onların anısına saygı gösterilmesi gerekiyordu. İnsan ölümünden haz alan insanların bir arada bulunduğu bir paneldi bu.
Davos zirvesi ciddiyetten, çözüm bulmaktan, insanlığa fayda sağlamaktan uzak bir zirveydi. Kendisine konuşma hakkı verilmeyen ve susturulmaya çalışan Başbakanımız en doğru şeyi en doğru zamanda yaptı. Moderatör zaten paneli bitirmek için uğraşıyordu, son sözü söyleyip paneli terk ederek tepkisini ortaya koydu. Haklı bir tepkiydi.
Başbakanımız Türkiye içindede bildiğimiz, Türkiye dışındada bildiğimiz başbakandı.... İçerde ve dışarda farklı bir kişilik sergilemedi. Haksız gördüğü insana her zaman aynı tepkiyi veriyordu. Duruma ve zamana göre farklı kişilik taşıyan, konuşması gereken yerde susan, tırsan bir insan olmadığı için sevindim. Herkes bu cesareti gösteremezdi. Tarihte bu cesareti gösteren liderlerde çok azdır.
İktidar partisinin çalışmalarını doğru bulmayan, başbakanı yerden yere vuran bir çok insan Davosdaki tavrından dolayı başbakanı haklı gördü.
Empati yaptığım zaman ise şu karara varıyorum. Daha önce bir devlete başbakanlık yapmamış kimse oturduğu yerden kalkıp başbakanı eleştirmeye hakkı yok. Bu ülkenin, devletin kalkınması için oturduğu yerden eleştirenler ne yapmışki? Eleştirmek kolay tabi...
Ha şunuda söylemeden geçmeyeyim. Benim yakınlık duyduğum bir siyasi parti yok. İnsanları bölen, ayıran dini, siyasi farklılıklarada karşıyım. Kim bu vatan için uğraşıyorsa, emek harcıyorsa, halkın, haklının ve güçsüzün yanındaysa ben onun yanındayım. Aynı tepkiyi başbakanımız değilde başka biriside gösterseydi onu takdir ederdim.
Başbakanın seçimler öncesinde seçim yatırımı yaptığını söyleyenlerde oldu. Allah biliyor ilk önce bende böyle düşündüm. "Bu seçimlerde yine oyları topladı adama bak!" dedim. Sonra "seçimlerden önce ABD'nin karşısınada aynı tavırla biri çıksada oyumu ona versem" diye düşündüm. Seçimlerden önce bir çuval kömür vermekten daha büyük bir yatırımdı bu.
Başbakanın tavrını erkeksi!, maço, ve diplomasiye yaraşmayacak bir tavır olarak görenlerde var şüphesiz. Masum, silahsız insanların üstüne son teknolojili bombaları atmak ne kadar çağdaş, medeni bir uygulamaysa! başbakanımızın bu tavrıda o kadar doğru ve yerindedir. Herkese anladığı dilde konuşacaksın. Sakin, sünepe konuşmacıların barış dilekleri ne zaman barışı sağlamış ki!!! Arap dünyasından bir kişi başbakanın yaptığını yapamadı.
Özet olarak, bir çok Türk vatandaşı gibi bende Başbakanımızın Davos Zirvesindeki tepsini doğru ve yerinde buluyorum.
600 kişiden fazla ve farklı yorum okumak için tıklayın. Bir çoğu abartı gelebilir ama saygı istiyorsak, saygı göstermemiz gerektiğini unutmayalım.

18 yorum:

  1. sen yazmışsın işte fikirlerini Haccecan..:)
    yanlız ben şunu söyleyeyim; bazen çok haklı olduğun bir durumda bile yaptığın bir harekete takılır insanlar ve haksız duruma düşersin..
    Tayyip bey söyleyeceklerini söyledikten sonra, hem Perez'e hem de moderatöre, "Benim için Davos bitmiştir. Bundan sonra söz versenizde konuşmayacağım." diyerek, yerinden kalkıp terketmeseydi orayı, daha iyi olurdu herşey.
    Kalkıp gitme tepkisinin Hep O Mutsuz Çocuk'un bloğunda, şurada gösterdiği örneklerle çok bir farkı yok..

    YanıtlaSil
  2. düşüncene saygı duyuyorum abi...
    ama başbakanı eliyle susturmaya çalışıp, proğramın biteceğinin haberlerini veren moderatörün yaptıklarını görmüyor olamazsınız... zaten susturuluyordu, konuşmayı terk etmeseydi öldürülen filistinliler için farklı bir şey mi yapılacaktı? İsrail başbakanının şakşakcıları arasında ne olabilirdi ki...

    YanıtlaSil
  3. Ben AKP yanlısı biri değilim ama Başbakanımızın yaptığı hareketi çok olumlu buluyorum. Gerektiği şekilde bir hareket yapmıştır. Böylesine tepkiler görmek insanı gururlandırıyor. (Tabi böylesine tepkileri başka konularda da göstermesi gerekirdi. Ama bugüne kısmetmiş. Devamı gelir umarım.)

    Saygılarımla

    YanıtlaSil
  4. Görmemek mümkün mü? söylemek istediklerimizi söyledi zaten. adam öldürmeyi iyi bilirsiniz, dedi. Plajlarda ölen çocuklardan bahsetti. Zaman tanınması konusunda haksızlıktan bahsetti. Ben Davos'u artık tanımam, dedi. Hepsinde haklıydı belki de. Ama "Bundan sonra siz söz verseniz bile konuşmam" cümlesini ederek yerinden kalkmasaydı daha etkin olurdu, diyorum ben.

    YanıtlaSil
  5. yok yok en iyisin yaptı abi....
    hepsi ardından bakakaldı. israil cumhurbaşkanı sonra telefonla arayıp özür diledi. dünyanın ilk gündemine oturup, gözler oraya çevrildi. dünya ne oluyor diye sordu? onun öncesinde herkes gazzeye bomba yağarken yalan rüzgarını izler gibi izledi televizyonda...
    adamlar zaten konuşturmuyordu, siz konuşturmazsanız bende bir daha konuşmam hatta burada durmam dedi... en iyisi buydu. hala seviniyorum valla yaptığına... ohhhh

    YanıtlaSil
  6. Şunu açıklığa kavuşturalım da.. Ben olayları bir kaç tv'den cnn dahil takip ettim. Bu özür dileme meselesi bizim arabesk tv.lerin yazdığı bir altyazıydı. Ve öyle bir şey olmadı. Hatta İsrail resmi makamları ertesi gün resmi kanallar ile özür dileme gibi bir şeyi kesin bir dille reddettikleri gibi toplantı sonrasında Tayyip Erdoğan ve Ş.Perez arasında geçen konuşmayı açıklayarak bunun dostça bir konuşma olduğunu, ayrıca, burası çok önemli; Tayyip Erdoğan'ın Perez'e "Hareketim size karşı değil, moderatore karşıydı." dediğini yazdılar. Bunu google arama motoruna "Israel denies apology to Turkish PM" yazarak heryerde okuyabilirsiniz.. Her konu bizim algıladığımız ya da algılattırılmak istediğimiz gibi gelişmiyor be, Haccecan..

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Haccecan,
    Bu yazıyı yazmadan tüm kanalların açıklamalarını ve yorumlarını takip etmeni isterdim.
    Ben, seçim yatırımı olarak değerlendirdiğim bu davranışın Türk Milletine yakışacak bir şekilde SAYGI sınırları içinde bir başbakana yakışacak gibi olmasını tercih ederdim.

    YanıtlaSil
  8. ben de doğru buldum . köşe yazarlarının dediği gibi, Türkiye açısından uluslararası bir skandala yol açmadı. ardından hemen düzenlenen basın toplantısıyla, moderatör hedef alındı. İsrail halkını rencide eden tek bir laf bile söylenmedi.n Perez de üzgün olduğunu belirtti.

    Erdoğan sönük geçen Davos'a heyecan getirdi.

    Zulüm gören Filistin e umut aşıladı.

    Türk halkı gözünde yeniden primini yükseltti. Tam da seçimlerden önce.

    AKP kolları da fırsatı çok iyi değerlendirdi. Hemen organize olarak, gecenin 2 sinde Dünya Lideri pankartlarıyla karşıladılar Erdoğan ı. Yılın pazarlamasıydı.

    Yorumum çok uzun oldu. copy-past yapıp, blogda da yayınlayım bari.

    YanıtlaSil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. yapılanlar karşısında bence de sonuna kadar haklı bir tepkiydi.Akıllı olsunlar, kimin başbakanına bağırdığının farkında olsunlar ki, oymak başına değil, 70 milyonluk bir ülkeyi temsil eden birisne bağırdıklarının farkında olsunlar. Hatta bi' ara moderatör ve Başbakan'ın elleri birbirleriyle kapışırken şimdi elinin tersiyle bi' tane yapıştıracak Tayyip dedim ama Allah'tan yapmadı.

    YanıtlaSil
  11. ben de peres e karşı yaptıklarını haykırmanın iyi bir fantezi olduğunu düşünüyorum yapmak istediğim şeyler arasında yer alacak kadar cesur ve doğru bir davranıştı ancak ben ne yazık ki bir vatandaşı olarak bugüne kadarki icraatlarından dolayı başbakanı samimi bulamıyorum zaten canı gönlden onu destekleyen kanalları açıp izlediğimde olayın özünden nasıl da çıktığını görmüş oldum..ellerde pankartlar dünya başbakan görsün gibi şakşakçı açıklamalar eh seçimlere de şunun şurasında ne kaldı...ne oldu olay özünden uzaklaştı...ben kendisinin siyasetini beğenmediğim için böyle düşünüyor olabilirim ama herkes bir daha düşünsün derim...yine de...sanki kral çıplak...

    YanıtlaSil
  12. Başbakan dile getirdiği hususlarda tamamen haklıydı. Fakat üslup hakkında görüş birliği bulunmuyor insanlar arasında. Bence başbakan diplomasi çerçevesi içerisinde bir cevap verseydi çok sönük kalacaktı ve bu kadar şiddetli bir şekilde etki bırakmayacaktı.

    YanıtlaSil
  13. Sevgili HACCECAN
    ben de yorumumu yorumsuz bir başlıkla bir video filmi hazırlayarak yaptım blogumda.
    (bana ait hiçbir kare yok :) )

    YanıtlaSil
  14. Adam öldürmeyi sadece israil değil arap dünyasıda çok iyi bilir..Bizde onları iyi biliriz..Sivas katliam'ı çorum olayları, maraş olayları...Herkes işine geleni geldiği gibi yorumluyor..Kafası kızan ister örgüt ister devlet gelip silahsızı masumu vuruyor..
    Ne güzel dünya..
    suyundanda koysalarda
    ekmek banarak yesek...
    :))

    YanıtlaSil
  15. Cemil Çiçek Bakanlar Kurulu toplantısının ardından yaptığı açıklamada "Yanlış değerlendirmeler yapılıyor, İsrail halkını hedef almıyoruz" dedi.

    "İlişkilerimizi korumak istiyoruz. Bu konularla ilgili asılsız değerlendirmeler yapılıyor. Hükümetin bu konudaki kanaatini açıklamamıza rağmen yanlış değerlendirmeler yapılıyor.

    Biz İsrail ile ilişkilerimize önem veriyoruz. Türkiye İsrail halkını hedef almamaktadır. Peres Sayın Başbakanımızı aramış ve karşılıklı anlayış teyit edilmiştir.

    Bizim Gazze konusundaki tepkimiz insani trajediye yöneliktir. Türkiye'nin başlattığı çalışmalar da ateşkesin biran önce sağlanması konusundadır.

    Hamas'ın Filistin sorununun çözümünün bir parçası olması gerek. Hamasın da buna uygun davranması gerekir. Bu çerçecvede değerlendirme yapılmıştır."
    Açıklamalara göre GERİ ADIM ATILMIŞTIR
    Yukarıda Hüseyin soykök kardeşimin yorumunda sivas olayları maraş olayları gibi yorumlar yapılmış ama bu konu ile ilişkilendiremedim. sivas olayları ta ergenekona kadar dayanıyor, Türkiye yi bölmek insanları sınıflara ayırmak için yapılmıştır. Oyunlara gelmeyelim
    Haccecan arkadaşıma saygılar

    YanıtlaSil
  16. Cemil Çiçek Bakanlar Kurulu toplantısının ardından yaptığı açıklamada "Yanlış değerlendirmeler yapılıyor, İsrail halkını hedef almıyoruz" dedi.

    "İlişkilerimizi korumak istiyoruz. Bu konularla ilgili asılsız değerlendirmeler yapılıyor. Hükümetin bu konudaki kanaatini açıklamamıza rağmen yanlış değerlendirmeler yapılıyor.

    Biz İsrail ile ilişkilerimize önem veriyoruz. Türkiye İsrail halkını hedef almamaktadır. Peres Sayın Başbakanımızı aramış ve karşılıklı anlayış teyit edilmiştir.

    Bizim Gazze konusundaki tepkimiz insani trajediye yöneliktir. Türkiye'nin başlattığı çalışmalar da ateşkesin biran önce sağlanması konusundadır.

    Hamas'ın Filistin sorununun çözümünün bir parçası olması gerek. Hamasın da buna uygun davranması gerekir. Bu çerçecvede değerlendirme yapılmıştır."
    Açıklamalara göre GERİ ADIM ATILMIŞTIR
    Yukarıda Hüseyin soykök kardeşimin yorumunda sivas olayları maraş olayları gibi yorumlar yapılmış ama bu konu ile ilişkilendiremedim. sivas olayları ta ergenekona kadar dayanıyor, Türkiye yi bölmek insanları sınıflara ayırmak için yapılmıştır. Oyunlara gelmeyelim
    Haccecan arkadaşıma saygılar

    YanıtlaSil
  17. Nur yüzlüm zaten ilişkilendirmenizi beklemiyorum zira olayı ergenekona vardırmışsınız ama bu vahim olayın sanıkları nedense ergenekon kapsamında değiller...ve orada bir otele sığınmış yazar şair ve ozanları sayıları onbinleri bulanlar allahu ekber diyerek katlettiler ve bunu din adına yaptılar bir tertip bile olsa bu tertipe katılanların dini duyguları ve coşkuları israilin bu gün yapmak istediği ile aynı masum ve savunmasızları vurmak en kolayı herkes bunu yapıyor.. ister islam ister hıristiyan ister yahudi ne fark eder..
    anlaşılan o ki islami çizginiz yanlı ve taraflı değerlendirmeye itmekte

    YanıtlaSil
  18. Hüseyin Soykök kardeşim,
    Yıllarca ülkemizde,dış odaklar Amerika v.b güçler hizbullah ismiyle o kadar çok cinayetler bölücü hareketler, yaptılarki, bu kökü dışarıda bir takım güçlerin Türkiyemizde karmaşa çıkarmak için yapılan oyunlardır. Kürt türk, alevi sünni, sağ sol gibi bu oyunları bilmek ona göre değerlendirmeliyiz.Alevi sünni yıllarca problemsiz olarak yıllarca yaşamıştır. İşlenen olaylar kastden müsmanlara bırakılmıştır. 28 Şubat ın kahramanları Fadime Şahinler Ali Kalkancılar Müslüm Gündüzler şu an yok bu olaylar kasıtlı olarak çıkarılmıştır.
    Bunları bilmek ve anlamak durumundayız,farklı düşünceye sahip olsak da sevgi saygı içinde olmalıyız,aynı gemide yaşıyoruz. Batarsa hepimiz zarar görürüz.
    konuyla ilgili tepkinizi anladım, sivasta başbağlarda v.b yerlerde yapılan katliyamlarıbende kınıyorum ırakta ve fislistinde yapılanlarında aynı odakların ve güçlerin yaptığını ifade ediyorum. bu hükümette onlara dolaylı yollardan destek veriyorlar uyum çinde yaşıyorlarve bizlerde eleştiriyoruz.
    saygılar kardeşim

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı Bekliyorum