Görev Beni Çağırıyor... Seni de...

3 Eylül 2008 Çarşamba

Kadınlar Ne İster... Sobeledim...

Yağlı Boya Tablo- Sandaldaki güzel kadın

Her insan farklı bir dünyadır. Farklı olan bu dünyaların hepsini bir kefeye koymayı hiçbir zaman doğru bulmadım. Her insan birbirinden farklıdır ve her insan karşısında ki insanı anlayabildiği kadardır, anladığı kadar anlaşılır. Bu dünyaların içerisinde ki en karmaşık yapı ise bence kadın ruhudur. Diğer kadınları bilmem ama ben ne isterim diye sordum bugün kendime.
Bütün varlığımla, ruhumla, irademle istediğim tek bir şey var; VARLIĞIMA SAYGI.
Varlığıma saygının içerisinde ise bir sürü alt başlık var bunlar ise;
Geçmişime saygı
Bugünüme saygı
Yarınıma saygı
Bedenime saygı
Ruhuma saygı
Düşüncelerime saygı
Yanlış yapma hakkıma saygı
Yaptığım yanlışların sorgusunu fazlasıyla içimde yapıyorken ve yanlışım için pişman oluyorken, hatalarımın yüzüme vurulmamasını isteme hakkıma saygı
Güzel ve iyi yaptığım işlerimde ve davranışlarımda takdir edilmeyi isteme hakkıma saygı
Hayatıma sözleriyle ve eleştirileriyle müdahale etmek yerine; varlığıyla, bedeniyle, ruhuyla müdahale edecek, yürekli, dürüst, içi dışı bir olan insanların olmasını isteme hakkıma saygı
Kabuğuma çekilme hakkıma saygı
Ruhumda yaşadığım fırtınalarda acı çekiyorken, can yaktığımda affedilmeyi isteyebilme hakkıma saygı (Yarama basmadan kimsenin canını da yakmam)
Kendi kararımı kendi alma isteğime saygı
Bana söylenen kırıcı söze ve yapılan yanlış harekete, aynı şekilde cevap verme isteğime saygı
Selam verip gülümsediğimde, selamımın alınıp, bir tebessüm bekleme isteğime saygı
Bunlara ben istiyorum diye saygı gösterilmemeli. İnsanın ilk önce kendisine saygısı olmalı ki başkasına saygısı olsun. Saygı göstermek insanın içinden gelmeli zati içinden gelmiyorsa, er yada geç saygısızlığı ortaya çıkacaktır.
Çok şey istiyorum galiba ne dersiniz?

Kadın olmak çok zor. Gün içerisinde kırk farklı ruh halini yaşayabiliyorsunuz. Bu ruh fırtınalarının içinde ise yalnızsınızdır ve sizi kimse anlamaz. Siz sorunları kafanıza takıp üzülüyorken, karşınızda ki erkeğin rahat tavırlarına ise katlanmak zorundasınızdır. Sorununuzu anlatmaya başladığınızda ise önemsemeyen yüz ifadesiyle dinlenmiş olduğunuzdan, derdinizi paylaşma rahatına kavuşamamışsınızdır, ayrıca yapılan tavsiye ise “boşver takma” nasihatidir. Ben çok istiyorumya böyle takılıp kalmayı!! Dinlenildiğimi ve anlaşıldığımı bilmek bana yeterde artar bile. Kendi fırtınamın üstesinden kendim gelirim ben. :)

Kadınlar ne ister? Adlı sobeleme konusunu başlatıyorum. Ortaya neler çıkacak merak ediyorum. Canım dostlarım Nurcan’ı (http://zepalanur.blogspot.com/) , Birsen’ i (http://1senn.blogspot.com/) ve çok sevdiğim bir dostumla adaş olan Nur ablayı (http://yasaminkiyisinda.blogspot.com/) sobeliyorum. Kolay gelsin canlarım…

4 yorum:

  1. süper olmuş dostumm da konuuu
    nasıl yazcezz bakalım ne istemezki kadınlar

    YanıtlaSil
  2. Önce beni düşündüğün için teşekkür ederim Sevgili Hatice,
    Yazın çok güzel olmuş, benim en değer verdiğim Saygı ve Sevgi dünyasını içine almış. Benim dünyam insana sevgi ve saygıdan geçer, bunları aşan bir insan yaşamını ve çevresini görüş özgürlüğüne kavuşturur.
    Sobeni seve seve cevaplıyacağım.
    Hafta sonunu bulabilir, sanırım geç olmaz.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Aslında kendi adınıza sadece yaşama hakkınıza saygı ( sizin sözlerinizle varlığınıza saygı )istemeniz hiçte fazla değil..Ancak, gelin görün ki bu dünyada o kadar çok kendini bilmez ve daha henüz kendisini gerçekleştirememiş insanlar ( kadın ve erkek ) varki gelenekler ve görenekler içine sıkıştırılmış ve dogmatik inançlarla, önyargılarla doldurulmuş bu kişilik boşlukları..sizin arzunuzu neredeyse imkansız kılıyor..
    Ancak, ilkez bir bayan olarak ne istediğini bu kadar net ortaya koyabilen birini tanımak memnuniyet verici..
    Kutlarım..!
    Zaten kadınlar ne ister diye sormanızda bundan dolayı değil mi?

    ESEN KALIN

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Nur ablacığım ve kadim dostum Nurcan'a teşekkürler.

    Tabi Nur abla, sobe konusunu istediğiniz zaman yazabilirsiniz.. Kolay gelsin

    Hüseyin Özkök bey'e cevaben istediğini bilmemek insanı, her yola sürükleyip sonunda kaybettirebiliyor. O yüzden benim için ne istediğini bilmek çok önemli bir kavram..
    Dileğim saygı, saygı istiyorum, istemek olmasının yarısı olduğuna göre, bir gün gerçekleşir umuduyla yaşıyorum. Olmasada bu umutla yaşamak güzel.
    Değerlerli yorumlarınız ve ziyaretiniz için teşekkürler tekrar..

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı Bekliyorum