Görev Beni Çağırıyor... Seni de...

19 Eylül 2008 Cuma

Aile İçi Şiddet


Aile İçi Şiddetle Mücadele El Kitabından Kısa Bilgiler


ŞİDDETE MARUZ KALDIĞINIZDA YA DA RİSK ALTINDAYKEN BAŞVURABİLECEĞİNİZ KURUM VE KURULUŞLAR


İL SOSYAL HİZMETLER MÜDÜRLÜKLERİ
ALO 183 AİLE, KADIN, ÇOCUK VE ÖZÜRLÜ SOSYAL HİZMET DANIŞMA HATTI
SAĞLIK KURULUŞLARI
POLİS MERKEZLERİ, JANDARMA KARAKOLLARI
CUMHURİYET SAVCILIĞI
BELEDİYELERİN KADIN DANIŞMA MERKEZLERİ
BAROLARIN KADIN DANIŞMA MERKEZLERİ VE ADLİ YARDIM KURULLARI
KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI


Şiddetin bu kadar göz önünde olduğu bir zamanda nasıl şiddeti önleyeceğimizi merak ediyorum. Hatta şiddetten zevk alındığı bir zamandayız.

Bizi yönetmeleri için seçtiğimiz sayın millet vekillerinin bile sorunları kavgayla hallederek çözmeye çalıştığını görerek büyüyen nesle aidiz biz. Şiddet beynimizin her bir hücresine işlemişken, bize şiddetin yanlış olduğunu söylemeleri ne kadar büyük tezatlık değil mi? Bunları yazarken bile şiddete eğilimli olan insanları dövmek, kollarını ve bacaklarını kırmak, bağırta bağırta canlarını yakmak istiyorum. Bu benim suçum mu? Hayır değil. Şiddeti beynime yerleştirenlerin suçu. Bunları benim düşünmem benim suçum değil fakat şiddeti gerçeğe dönüştürdüğümde bu benim suçum oluyor. Bunu biliyorum...

İnsan cesetlerinin, kavga, tecavüz, adam yaralama, bıçaklama, aldatma haberlerinin eksik olmadığı televizyon ile her türlü sansürsüz sapık görüntülerin, şiddet içeren fotoğrafların bulunduğu internet ortamı ve ne kadar çok insan öldürürsen o kadar çok puan aldığın bilgisayar oyunları var oldukça şiddetin önünü alamayız diye düşünüyorum.

Ölüm biz insanlar için doğal bir olay fakat birbirimizi öldürdüğümüzde normal olmadığını öğretmemiz gerekiyor çocuklarımıza. Masum bir insanı öldürmek, bütün insanları öldürmek kadar günah olduğunu, kalp kırmanın bile Allah'ın affetmeyeceği günahlar arasında olduğunu bilmemiz gerektiği, bilmekle kalmayıp uygulamalıyız, uygulamakla da kalmayıp öğretmemiz gerektiğini öğrenmeliyiz.

Şiddet görüntülerinden, eşi tarafından dayağa maruz kalan kadın ve çocukları görmekten, onlar adına üzülmekten ve elimden bir şey gelmemesinden yoruldum.

Kınıyorum insanlıktan nasibini almamış insanları. Yakanıza yapışmaya devam edecem. Allah hepinizi ıslah etsin....

1 yorum:

  1. Şiddetin her türlüsü kötüdür.Yaşanmaması gereken şeydir.İnsanların en çirkin olduğu anlar şiddete başvurduğu anlardır.Şiddet içerikli hareket edildiği zaman doğru birşey yapabilmek mümkün değildir.Şiddet acizliktir.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı Bekliyorum