Görev Beni Çağırıyor... Seni de...

27 Kasım 2010 Cumartesi

Nil'in Gözleri


image00422.jpg


1.Versiyon: Kadin / Erkek: Bir erkeğin hayatı nasıl karartılır?
Kadın: Saçımı kestireyim mi?
Erkek: Olur.
Kadın: Ama kıyamıyorum.
Erkek: Öyleyse kestirme.
Kadın: Canım değişiklik istiyor...
Erkek: O halde kestir.
Kadın: Bana akıl vermeyi bırak, delilere verir gibi.
Erkek: Eğer nasıl hoşuma gittiğini bilmek istiyorsan, sana derim ki uzun saçlı. Bunu biliyorsun.
Kadın: Beni tanıdığında kısaydı.
Erkek: Ve sana tam olarak ne dediğimi hatırlıyorum :"Ne güzel olurdun uzun saçla"
Kadın: Ama herkes kesmemi söylüyor.
Erkek: Bu durumda kuafore git ve bırak uyuyayım lütfen. Bunu senden Allah rızası için istiyorum.
Kadın: Peki nasıl kestireyim? Kat kat mı yoksa perçemli mi?
Erkek: Kat kat.
Kadın: Bana yakışacağını sanmıyorum, çünkü saçım çok düz. 
Erkek: Bırak perçemli olsun öyleyse.
Kadın: Cok yorucu.
Erkek: Yorduğu zaman tekrar kestirirsin.
Kadın: O zaman asla uzatamam.
Erkek: Uzatmak istiyorsan kestirme güzelim.
Kadın: Bana güzelim deme!!!
Erkek:?!?!?!?!!!

2.Versiyon: Kadin / Kadın:
1.Kadın: Ah şekerim saçını mı kestirdin? Ne kadar güzel olmuşsun!
2.Kadın: Ay sahi mi söylüyorsun? Ben pek emin olamıyorum. Ay çok mu kısa oldu acaba...?
1.Kadın: Amaaan ne alakası var. Benim yüzüm bu kadar geniş olmasa, aynı kesimi ben de denerdim. Benim şu saçım klasik oldu artık, yeni bir modele hiç cesaret edemiyorum.
2.Kadın: Ay yapma Allah aşkına nesi varmış yüzünün....Bak şöyle  şuralarından kat verdirsen, harika olur!Benim de boynum uzun olmasa aynı senin ki gibi bir model yaptırırdım.
1.Kadın: Ah şekerim sen de bir alemsin. Keşke benim de boynum senin ki gibi olsa. En azından şu çökük omuzlarımın dikkat çekmesini engellemiş olurdum.
2.Kadın: Ayol sen ne diyorsun? Senin gibi omuzları olmasını isteyen bir sürü kız var... Giydiğin her şey sana öyle yakışıyor ki... Bir de benim şu kısa kollarıma bak. Omuzlarım seninkiler gibi olsaydı, giydiğim bluzlar üstümde emanet gibi durur muydu?
Vır vır vır, dır dır dır... 

3.Versiyon: Erkek / Erkek:
1.Adam: Saçını mı kestirdin?
2.Adam: Evet
1.Adam: Sıhhatler olsun abi!..
2.Adam: Sağol...
 
Karadeniz:
Güzel mail de bu tür batılı maillerden çevirilmiş mailleri artık pek fazla dikkate değer bulmuyorum. Diyeceksin niye zira; ben bu kadınları hiç tanımıyorum, tanımadım. Bu kadınları siz nerede tanıdığınız onu da bilmiyorum. Zira; ne benim annem ne de sizin anneniz bu kadınlardan. Ben Anadolu kızlarını ve kadınlarını tanıdım. Anadolu kadını; çocuklarının bakımı, evinin işleri ve tarla ve bağ ve bahçe derken erken yaşta yıpranan. Bırakın bir kuaförü aynada dahi kendisini doğru dürüst göremeden ölen Anadolu kadınlarını bilirim ben. Ben onlar tandırda ekmek yaparken, samanlıkta tozun için saman çiğnerken, erkeğinin peşi sıra ekinleri tırmık yaparken tanıdım... Sarıldı mı sımsıcak ana gibi sarılan Anadolu kadınları... Bizim kadınlarımız... Ya da en iyisi benim kadınlarım...Yalın ayak suya giden... Tarla da doğum yapıp bebeğinin göbek bağını çakı ile kesen ve eteğine sarıp eve dönen sanki yaptığı çok normal bir şeymiş gibi akşam yemeğini hazırlayan Anadolu kadınlarının hikayelerini dinleyerek büyüdüm.  Onlar ne saçlarını ne tırnaklarını ne de giyim kuşamlarını tartışacak vakitleri olmadan şafakta kalkan ve herkes yattıktan en az 2 saat sonra yatan cefakar analardır. Ben bu kadınları bilirim. Ben bu kadınların haklarını savunurum. Ben bu kadınlara yâr ve gerçek sevgililer derim.
O batılı, bakımlı kendinden başka kimseyi takmayan, aynada suretine aşık kadınları bilmem, görmem, görsem bile görmezden gelirim...
Kendine iyi bak Haccecan... Görüşmek dileğiyle...
Şimdilik hoşça kal...
 
Haccecan:
Doğrunun hakkını yiyemeyeceğimi söylemiştim. Bunlar çok doğru... Helal olsun valla, hatta bir de ödül bu doğruya.
(Nilüfer çiçekleri ödülünüz)
 
Karadeniz:
Nil'ü Fer ler ( Nilin gözleri) için çok teşekkürler. :D

3 yorum:

  1. fotografta uyumlu olmus yazıyla. öküz yerıne kagnıya koşulan kadınlar. kadından anladıgınız bumudur? kadınlar ezıktır ve ezık kalmalılardır. düsünme tarzınızı cok sıyah beyaz buldum. dogulu kadın, batılı kadın. artık çok şükür ki kadınlar degısıyor ve kendıne bakan, kendını seven, kendıne saygı ve özen gösteren, kendını ezdırmeyen kadınlar gıtgıde çoğalıyor. ayrıca dogu batı kutuplasmaları bıze hıcbırsey kazandırmadı, kazandırmaz.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili absolut
    Ziyaret ve yorumunuz için teşekkür ederim.
    500 sayfalık bir kitabın bir sayfasını okuyup kitap hakkında genel bir yorum yapmanın doğru olmadığı gibi bloğumun bir yazısını okuyup hakkımda genel bir kanıya varmanın doğru olmadığını düşünmüyorum.

    Kadın denilince aklıma tabiki ezik ve ezik kalması gereken bir cinsiyet gelmiyor. Ama kendi saçına, başına ve vücuduna gereğinden fazla önem veren, güzellik budalası ve cinsel obje olarakda kadınların gösterilmesini doğru bulmuyorum.
    Kadınlar her konuda seçimlerinde özgür bırakılmalı ve sadece insan olarak değerlendirilmeli. Yoksa kendi hemcinslerimi yermek gibi bir amacım asla olamaz...

    O yazıda okuduğunuz sözler sevdiğim adama Karadeniz'e ait sözlerdir. Düşünceler bana ait değil yani. Ama kendiside eminim benim gibi düşünüyordur, yani öyle düşündüğünü varsayıyorum.

    YanıtlaSil
  3. herşey hoş güzelde olaylara felsefik açıdan yaklaşmayı seven biri için bu imaj biraz arabesk kaçmamış mı?somut olarak gayet hoş duygular ama daha derin bir tarifi hakediyor mu?her yorumun hakkını katbe kat fazlasıyle veren k.denizden daha derin bir yorum beklenirdi,özlü bir tarif çok sade kalmış:P

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı Bekliyorum