Görev Beni Çağırıyor... Seni de...

23 Ekim 2008 Perşembe

120 Can ve Zevk Almayan Nasıl Yaşar?


120 çocuk askerin cepheye silah taşımasını, cephaneleri taşırken soğukla ve ermeni çeteleriyle mücadele etmelerini, dönüş yolunda da bir çoğunun donarak ölmesini konu alan muhteşem bir film... Nurcan izlememi tavsiye etmişti. İyikide izlemişim... Arkadaşlarım ve kardeşimle birlikte gözyaşlarıyla izledik... Bu vatan toprakları için çok canlar feda edilmiş, çok acılar çekilmiş... Bunları yeni nesillerin bilmesi gerek. Bu filmler ve tarihi olayları anlatan kitaplarsa öğrenmemizi sağlıyor... Okuyalım, öğrenelim, izleyim ve dinleyelim...
İş yerinde ki bilgisayarımın ekranı karardı. Uzun süredir ekranda sorunlar vardı, tuhaf sesler çıkartıyordu ve ekranda görüntü gidip geliyordu. Puccanın bloğunu okurken patlayıp kör olacağımı düşünüyordum çok şükür ki öyle bir şey olmadı, ekran sessiz sedasız söndü...
Bilgiyaramın bozulması bir yönden de iyi oldu. Uzun süredir bir kitabı okumam gerekiyordu onu okumaya başladım ve yarısına kadar okudum. Mehmed Niyazi'nin yazmış olduğu Çanakkale Savaşını anlatan kitabın ismi "Çanakkale Mahşeri". "Şu Çılgın Türkler"i okumak benim için daha zevkliydi. Bu kitaba nedense en başından beri adapte olamadım. Zaman zaman duygulandığım oluyor ve okunası bir kitap. Normalde kitap okurken kitap kahramanları ben olurdum; onlarla koşar, onlarla ağlar, onlarla gülerdim... Bu kitabı ise okumuş olmak için okuyorum itiraf edeyim...İnşallah gelip geçicidir bu adaptasyon sorunu. Yoksa kitap okumak benim için bir tutku. Bu tutku giderse hayatım kayar...
Hayattan zevk aldığımız şeylerden zevk almamaya başladığınızı düşünsenize. Çok korkunç bir şey... Dünya yaşanılacak bir yer değil zaten ve zevk aldığınız konularda artık size mutluluk vermiyor... Neden yaşanılır ki o zaman?
Hayatta hiç bir şeyden zevk almayan ve sevdiği kimse olmayan insanlar sizce nasıl yaşarlar?

7 yorum:

  1. ""Hayatta hiç bir şeyden zevk almayan ve sevdiği kimse olmayan insanlar sizce nasıl yaşarlar?""

    Aslında, pratikte böyle bir şey olması bir insan için mümkün görünmüyor..Ancak, gözlemci sınırlı zamanda ve birazda bilim dışı gözlemlerine dayanarak başka birisinin dünyada hiçbir şeyden zevk almadığını, kimseyi sevmediğini düşünebilir..
    Dolayısıyla; mümkün olmayan bu durum için yorum biraz hayali olacak ancak..
    Eğer, bu tip bir insan varsa bile bu insan için yaşıyor denemez..Niçin mi?
    Bir insan varlığının yansımasını yine başka insanlarda bulur...Eğer diğer insanları dikkate almıyor..sadece kendisi için yaşıyorsa..varoluşunun farkındalığına varamayacağı için yaşamı duyumsayamaz..ve yaşayan bir zombiye dönüşür..(RUHEN)

    BURADA SİZLERLER OLMAK GÜZEL
    :)
    SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  2. yukardaki filmi izlediğimde çok etkilenmiştim,bunca yaşa gelipte ilk kez bunu görüyor olmaktan ötürüde mahcup olmuştum açıkçası,
    ""Hayatta hiç bir şeyden zevk almayan ve sevdiği kimse olmayan insanlar sizce nasıl yaşarlar?""
    açıkçası bu sorunun yanıtı bence depresyonda yaşar gibi bişey:D hayatta umutlu olmamıza sebeptir sevdiklerimiz,bunlar hayatımızdayken zevk veriri hayattaki sahip olduklarımız diye düşünüyorum,sevgiler haticecim,,

    YanıtlaSil
  3. Daha yazılarını okumadan hemen yoruma sarıldım.
    Şimdi oradasın biliyorum, biraz evvel yorumunu aldım.
    Bırakmayacağız ne bloglarımızı ne de birbirimizi. Biz kocaman bir aile gibi olmuşduk, yazılarımızla dertleşip yorumlarımızla konuştuğumuz. işte bir açıklık bulduk yine yazabiliyoruz, yine okuyabiliyoruz. Bizler birbirimizi unutmayacağız ve en kısa zamanda tekrar biraraya geleceğiz. Bunu bilsinler.
    Yazılarını okuyayım sonra yine yorum yazarım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Çok etkileyeci bir filim sana katılıyorum. Hiç birşeyden zevk almayan ve sevdiği kimsesi olmayan insan nasıl yaşar diye birşey olmaz çünkü o yaşam değildir. Ot gibi yaşıyor bile denemez, bitkiler bile sevgi doludur.
    Sevgi olmadan yaşam olmaz.
    Kitap okumayı sevmene sevindim. Okumak benim için vazgeçilmez bir tutkudur. Okuyacak her daim birşey bulurum.
    Sana son günlerde okuduğum iki kitabı tavsiye edebilirim ve okumanı isterim. Okunması çok zor, ağlamaktan okumak zorlaşıyor, hem de kurgu değil gerçek yaşamlar.
    Khaled Hosseını'nin iki kitabı.
    1.si Uçurtma Avcısı
    2.si Bin Muhteşem Güneş
    Afganlı yazar Afganistanı ve çocuklarla kadınları öyle gerçekleriyle anlatmış ki, içinde yaşar gibi kitabı elinden bırakamazsın.
    Sadece bir tavsiye,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Çok etkileyeci bir filim sana katılıyorum. Hiç birşeyden zevk almayan ve sevdiği kimsesi olmayan insan nasıl yaşar diye birşey olmaz çünkü o yaşam değildir. Ot gibi yaşıyor bile denemez, bitkiler bile sevgi doludur.
    Sevgi olmadan yaşam olmaz.
    Kitap okumayı sevmene sevindim. Okumak benim için vazgeçilmez bir tutkudur. Okuyacak her daim birşey bulurum.
    Sana son günlerde okuduğum iki kitabı tavsiye edebilirim ve okumanı isterim. Okunması çok zor, ağlamaktan okumak zorlaşıyor, hem de kurgu değil gerçek yaşamlar.
    Khaled Hosseını'nin iki kitabı.
    1.si Uçurtma Avcısı
    2.si Bin Muhteşem Güneş
    Afganlı yazar Afganistanı ve çocuklarla kadınları öyle gerçekleriyle anlatmış ki, içinde yaşar gibi kitabı elinden bırakamazsın.
    Sadece bir tavsiye,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Yorumundan önce, yeni açtığım blog sayfamla uğraşıyordum, yorumunu okuduktan sonra ise yeni blog sayfası açmama kararı aldım... Belli yaşa gelmiş, bu vatan ve millet için çalışan, düşünen ve nefes alan insanlarız hepimiz...
    Ne yaptıkta böyle cezalandırıldık anlamıyorum... Hala mantığım almıyor...
    Öyleyse böyle.. Bizde kaçak girer yine eskisi gibi devam ederiz...

    Yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar. İyiki varsınız....

    YanıtlaSil
  7. bende esefle kınıyorum. acaba sürekli bilgisayar başında oturuptaa evini ihmal eden bloggerler in kocaları mı mahkemeye verdi kiii;) sadece fikirr.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı Bekliyorum