Görev Beni Çağırıyor... Seni de...

31 Ekim 2008 Cuma

İlk önce koca bulman gerek!...

*~*YagLi BoYa ReSiMLeRi*~*
Bundan sonra gebelik, lohusalık ve aile planlaması konularında duyduklarımı ve öğrendiklerimi bloğuma yazacağım.
-Yanlış emzirme yüzünden bebeklerin sütün asıl besleyici kısmını alamadıklarını biliyormuydunuz?
-Yalancı emziğin zararlarını biliyormusunuz?
-Aile planlaması hizmetlerinden; sağlık ocakları ve ana çocuk sağlığı hizmetlerinden ücretsiz faydalanabileceğinizi biliyormuydunuz?
Bilmiyorsanız korkmayın artık haccecan var, hepsini yavaş yavaş anlatacağım. Sorularınız varsada sorabilirsiniz, ne yapıp edip öğrenir ve cevap yazarım size...
Çalıştığımız binada dış hatta açık olan telefon bir kaç kişide olduğu için; bina dışı telefon görüşmeleri için mesai arkadaşlarım genelde benim odamda telefon görüşmelerini yaparlar. Bu yüzden telefonda konuştuklarını ister istemez duyuyorum. Gebe, lohusa takibi yapan ebe arkadaşım, kendi sorumlu olduğu bölgesindeki lohusa bir kadınla telefonda görüştü. Kadının ilk gebeliğiymiş ve doğumdan sonra ne yaptıysa çocuğunu emzirememiş. İlk doğumu olduğu içinde tecrübesiz. Çocuk açlıktan ve gaz sancısından günlerce ağlamış, anne ise çocuğunu emzirememekten ve ağlayan bebeği susturamamaktan helak olmuş. Ebe arkadaş kadının evine ziyarete gittiğinde bebeğin ayağının buz gibi olduğunu görmüş, pamukla ayağını sardırmış, gazını çıkartmışlar ve doğru emzirme tekniklerini göstermiş. Bugün telefondada son durumun ne olduğunu sorduğunda herşeyin yolunda olduğunu öğrenen ebe arkadaşın sevincini görmeniz gerekirdi. Bir bebeğin gazını çıkartabilmesi ve annesinin sütünü emebilmesi insanı mutlu edebiliyormuş. Olaya bende mutlu oldum tabi ve ben ;
-"Bebeğim olduğunda sizlerin yardımının ve desteğinin yanımda olduğumu bilmek çok güzel bir şey, artık rahat rahat doğurabilirim"dedim. Ebe arkadaş ise her gün yüzüme şamar gibi vurulan son sözü söyledi;
-"İlk önce koca bulman gerek!..."

6 yorum:

  1. Canım, bebek sahibi olmak için yeni yasa gereği önce koca bulman gerekmiyormuş.Soyadı kanununa göre istediğin soyadını verebileceksin yani.Dinini de yazdırmayabilirsin hatta.Büyüyünce din seçimini kendi yapabilir.
    Amaaaaa!
    Rahman olmadan rahim yarım kalır, hakkın varlığına ulaşamazsın ki.Bence babasız çocuk yapmak ta bencillik olur.Dilerim annelik içgüdün, karşılık beklenmeden
    sınırsız verilebilen sevgili varlığa "bebeğine"kavuşturur seni.
    Öylesi daha iyi...

    YanıtlaSil
  2. Sufi dostum yorumun çok ilginç geldi..özellikle mecaz anlamda...

    rahman ve rahim benzetmelerin güzeldi hatta komikti... ne diyeyim ilahi sufi...
    :))))

    YanıtlaSil
  3. sufi arkadaşım demek isteğini çok iyi anladım, ve sana sonsuz hak veriyorum...

    rahman : pek merhametli, çok rahmet sâhibi olması anlamlarına gelen bir sıfat ismidir.
    detaylı bilgi için, bakınız;
    http://tr.wikipedia.org/wiki/Rahm%C3%A2n_(din)

    rahim: Bağışlayıcı, sevdiklerine ve müminlere (âhirette) merhamet eden demektir.
    detaylı bilgi için, bknz;

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Rah%C3%AEm

    YanıtlaSil
  4. dikkatlice okudumda bu bebenin ayaklarına sarılan pamuk olayı neden benim aklıma gelmedi bebeğim 3 ay boyunca gaz sancısından kıvranırken,diye düşündüm şimdi,gerçekten öğrenecek çok şey var daha,,
    ve sanırım hayırlısıyla bigün seninde bebeğin olduğunda çok daha faydalanacağız senin bilgilerinden,durum şimdiden bunu gösteriyo:))

    YanıtlaSil
  5. hatceeeeeeeeeeee bebek mi sankiii sınıf atladınn dostimm ben burdayımm bağırman yeterrr heyyyyyyyyy uciiiiiii

    YanıtlaSil
  6. Değerli Sufi: Babasız çocuk doğurma fikrini bir zamanlar bir arkadaşım dile getiriyordu. Çocuğunun babası sperm bankası olacaktı. Yakışıklı birinin spermlerini alacaktı. Çok kızmıştım bu fikrine. Çocuğuna p.ç derler, ömür boyunca o çocukda senden nefret eder diyordum.
    Kafamda belirli bir yaş var o yaşa kadar çocuğum olmazsa, çocuk yuvasından bir çocuğa annelik yapmak istiyorum, Ya nasip, bakalım ne olacak!...

    Değerli yorumlarınız için hepinize sevgiler, hörmetler...

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı Bekliyorum