Görev Beni Çağırıyor... Seni de...

30 Ekim 2008 Perşembe

Parmaklar havaya, sonra aşağıya


Üniversite arkadaşım başka bir şehirden buraya sevgilisiyle geldi. Sevgilinin tanımını kafamda hala yapabilmiş değilim o yüzden yavuklusu geldi diyeyim ben. Üç yıldır aynı ofiste çalıştığı arkadaşıyla ilişkiye başladılar. Duyduğumda şaşırmıştım. Aşk; üç senenin sonunda da oluşuyor muş demek ki....

Bugün onlarla alışveriş merkezinde gezdik. Çocuk çok ilgi gösteriyor arkadaşıma. Elini bırakmıyor, üstü bozulsa üstünü düzeltiyor, hiç olmadık anda yanağını, burnunu sıkıyor. (İç ses: Onların dedikodusunu yapıyorsun, gün boyu beraber gez, dolaş, gül, şimdi yazdıklarına bak. İkiyüzlüsün sen.) Şu an kendimi tanımlıyorum ben dedikodu yapmıyorum tamam mı? İkiside kişilik olarak çok iyiler, birbirlerinede yakışmışlar ama böyle vıcık vıcık nereye kadar. Aşırı sevgi gösterisi sıkar bir yere kadar. Yada ilişkinin ilk günleri diye bu sevgi gösterilerini normal mi görmek gerekiyor sizce?

Arkadaşımı iyi tanıyorum, bu kadar ilgiye, sevgiye gelemez o. Yıllar öncesine dayanan arkadaşlığımız var. Allah bozmasın çok iyi anlaşırız. Birbirimize aşağılama derecesine varan sözler söyleriz, ama yinede güler geçeriz her şeye. "Aptal, manyak" demeden ona sevdiğimi hissedemiyorum. O da bana "manyak" dediğinde sanki dünyanın en güzel iltifatını yaptı da otuz iki dişim görünerek gülüyorum. Başka birisi manyak dese kalbim kırılır ve o kişiyi o sözü söylediğine pişman ederim. Ama sevdiğim insan söylediği zaman hakaret olarak algılamıyorum. Manyak derken ki ses tonu, gülümsemesi bana "biricik canım arkadaşım" demesinden çok daha güzel geliyor. Diğer türlü, "canımlı, cicimli, habire birbirini şapur şupur öpen sevgi gösterileri bana sahte gelir nedense. Arada bir tatlı sözler duymakta hoş oluyor tabi o ayrı bir konu. Demek istediğimi anlayan varsa parmak kaldırsın.

En iyi arkadaşlarımla aramda hiç bir resmiyet yoktur, içimden ne gelirse söyleyebiliyorum. İçimden ne gelirse söyleyebildiğim için bana göre sorun olan konuları çekinmeden dile getirebiliyorum bu da içimde kafama taktığım konuların birikmemesine neden oluyor. İçimden ne gelirse söylediğimde arkadaşımda bana alınmazsa değmeyin keyfime. Onu kalbimin içine sokasım gelir. Tabi içimden ne gelirse söylediğim konuları abarttığım çok olur. Bazen zorla susturuluyorum.

Karşı tarafın alındığını veya bana kızdığını düşünürsen geri adım atarım, konuşamam. Söyleyemediklerim de içimde kalır ki bu da, o kişiye karşı kendimi sahte hissetmeme neden olur. İçim dışım bir olmalı benim. Aklımda ve kalbimde ne geçiyorsa karşı taraf bunu bilmeli...

Sevdiğim dostlarım evime geldiğinde kendi evine gelmiş gibi hissetmeli. Misafir gibi davranmam kendilerine. Uyuyacağı zaman kendi pijamalarımdan veririm. Masaya bir tabak fazla konur, ne varsa ondan yenilir. Dostlarıma misafir değerini gösteririm, hissettiririm ama bu evime yabancı birisi gelmiş gibi değil, evden birisiymiş gibi davranarak yaparım. Demek istediğimi anlayan varsa, kaldırdığı parmağı geri indirsin.
Haftasonu yine kampa gidiyorum. Galiba alışkanlık yapmaya başladı bu kamp olayları. Erteleyeceğim bir randevumda yok o yüzden içim rahat. Geldiğimde yine çektiğim fotoğrafları paylaşırım sizlerle.

Yazımı bir soruyla bitiriyorum. Biraz düşünelim ve yorumlarınızla parmaklarınız çalışsın. Kıyamam ay sizlere, bakın ne kadar çok düşünüyorum. Hep beyninizi hem parmaklarınızı çalıştırıyorum.

Sorum şu; Sevgili ne demektir? Bizim toplumumuzca kabul görülen evlilik, nişanlılık, sözlülük gibi ilişkilerden farklı bir ilişki türümüdür? Sevgili deyince ne anlıyorsunuz? Sonu evlilikle bitmeyen, sürekli eş değiştiren ilişkiler hakkında neler düşünüyorsunuz?

6 yorum:

  1. Sevgili ne demektir?
    Sevgili: Size karşı sevgi duyan insan

    Bizim toplumumuzca kabul görülen evlilik, nişanlılık, sözlülük gibi ilişkilerden farklı bir ilişki türümüdür?
    Farkı: Arada bir yasal yada ahlaksal baskı olmadan o insanın size bağlanmasıdır

    Sevgili deyince ne anlıyorsunuz?
    Beni seven kişiyi anlıyorum..!:)

    Sonu evlilikle bitmeyen, sürekli eş değiştiren ilişkiler hakkında neler düşünüyorsunuz?
    - Deneme yanılma yöntemi..Başka bir deyimle ayran gönüllülük...yada sık pratik yaparak mükemmeleşme veya profesyonelleşme.))

    sanırım sınıfı geçtim...
    biz zahmet karnemi bloğuma iletin Hocam..))

    YanıtlaSil
  2. bence
    sevgili,sevgi bağıyla birbirine bağlı olan insanlara denir ama bu devirde her ilişki yaşayana bu ad veriliyor

    sevgililik,evlilik yolunda atılan ilk adım.

    eğer bir insan ciddi düşünerek bir ilişkiye başlayıp ,karşısındaki insanın yanlışını görüpte ayrılıyorsa bu doğal durum ama sudan bahanelerle sürekli sevgili! değiştirenler bi silkinip kendine gelmeli:)

    YanıtlaSil
  3. Şimdi aslında sevgilinin tarifinin oturabilmesi için demek ki neymiş önce sevgiyi tarif edecekmişsin..Sevgi ne demektir..?? Aşk Ne demektir..Karasevda nasıl bir şeydir..? vs vs. gibi kelimeleri gerçek kavramları ile yerine oturtmadan ancak cevaplar böyle Geyik sohbetine (=Talk Show) döner..:))

    Değil mi dostlar..?!!!

    YanıtlaSil
  4. Televizyonlarda ünlü insanların ilişkileri sürekli göz önüne getirildiğinden, sevgi(li)yi güne birlik ilişkiler olarak bilinç altımıza işleniyor. Şarkı sözlerine de göz atarsak, artık dilimizde bile bunlar var.
    'artık devir değişti e tabi Çelik de değişti
    -kısa kes artık bitti,senin modan geçti,şimdi o kadın moda bay bay '
    -başın ağrırsa salla yerinden kalkta fırla iyileşmek istiyorsan bu numaradan beni tıkla
    ve bunlar gibi yüzlerce şarkı, aşkın tanımı bu kadar basitleşmişken, kara sevda nedir? sevgi nedir? bunların tanımlanması çok zor... Ve itiraf edeyim bu şarkıları bende biliyorum,dinlemesemde kıyıdan, köşeden duyuyorsun ve o an beynine işlenmiş oluyor.Silmek istiyorum bu gereksiz şeyleri ama mümkün değil tabi..
    Leyla ile Mecnun, Ferhat ile Şirin aşkının günümüzde yaşanması çok zor çok...

    YanıtlaSil
  5. Benim için sevgili, değer verdiğin, sevdiğin, yanında doğal davrandığın, yapmacık hallerden sıyrıldığın, duygularını paylaştığın, huzurlu bir arkadaşlığı paylaştığım kimsedir. Öyle vıcık vıcık yalandan edilmiş anlamı boşaltılmış sevgi sözcükleri bende sahtelik duygusu uyandırıyor.

    Sürekli eş değiştirenlere bir şey demiyorum, canları ne isterse yapsınlar ama o sahte ilişkiler gerçekmiş gibi bana poz kesmesinler reca ederim.. :))

    YanıtlaSil
  6. Sevgili= Boş ne yazık ki bende. Bir anlamı yok. Ya da eskiden vardı zamanla boşaldı. Biraz popüler kültürün katkısı,biraz kendi gözlemlerim anlamının boşalmasına yardımcı oldu. Dip not: Boşun aslında dolu olduğunu anlatmaya çabalayacağım.Bilmem kimle bilmem kimin sevgililiklerini soktular gözümüze her gün ana haber bültenlerinde. Sokaklarda 10yaşında daha hiç bir şeyden haberi olmayan sevgilileri gördükçe anlamı boşaldı. Farklı bir anlam kazandı sonrasında bu boşlukta.
    Sevgili demek aslında bir dost demek,bir sırdaş demek. Kimseye anlatamadığın en özel noktaları anlatabildiğin demek. Normal dostlarınla paylaşamadıklarını paylaşabildiğin demek. En sıkıntı duyduğun anda uzakta da olsa yanında olabilmesi demektir. Bir de dostunu seversin,sevgili dediğine aşık olursun.

    Ya da vıcık vıcık,bol yağlı,bol şapırtılı,canımlı cicimli kokonalardan bozma bir şey yaşarsın. O na da sevgili denir 21.yyda...

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı Bekliyorum