Görev Beni Çağırıyor... Seni de...

11 Kasım 2008 Salı

İmlâ Hatalarım ve Kesip Kopyaladıklarım


http://www.fotono1.com/foto.php?id=55733

Dil; her millet için önemlidir. Belirli toprak parçası üzerinde yaşayan insanların birbirleriyle anlaşmasını, kaynaşmasını sağlayan en önemli unsurlardan bir tanesi. Her dili birbirinden ayıran özellikler olduğu gibi dili kullanırken uyulması gereken kurallarda vardır. Türkçe. Türçemiz. Bloğuma yazarken kullandığım, okurken lezzet aldığım, benim düşünce denizinde yüzmemi sağlayan eşsiz dilim. Yurdum insanının ve dünyada da birçok insanın kullandığı dil...
Türçeyi yazarken ve okurken imlâ kurallarına dikkat etmeye çalışırdım ve hatamın olmadığını düşünürdüm. Taki Recep Hilmi Tufan 'ın bloğunda tesadüfen kendi yayımladığım yazıyı görene kadar. Değerli arkadaşım bloğumda yayımladığım Azmin ve Sevginin Zaferi adlı yazıdaki imlâ hatalarını bulmuş ve hiç üşenmeden doğrusunun nasıl olması gerektiğini açıklamış. Bu yaptığı çok hoşuma gitti. Kendisini tebrik ediyorum ve kendisini "Hata Polisi" ilan ediyorum. Yaptığı işi destekliyor ve devamını bekliyorum.
"Azmin ve Sevginin Zaferi" adlı ise yazıyı Sevgili Z.M ' nin bloğundan çalıp yayımlamıştım. Ah Z.M yazıda ki imlâ hatalarına neden dikkat etmedin ki sanki. :)

6 yorum:

  1. Çok teşekkür etmek isterdim ancak hâlâ aynı hatayı yapıyorsunuz ama :(

    YanıtlaSil
  2. tam polis çıktın ha :)
    yayınlamıştımı düzelttim, başka bir hata var mı?

    YanıtlaSil
  3. Hâlâ var aynı hata. Diğer hatalara bakmıyorum o hatayı bulana kadar. Oraya yazdığım hatalarını iyi oku bence...

    YanıtlaSil
  4. Başka ? yayımlamak yaptım hepsini hocam.

    YanıtlaSil
  5. Blog yorumlarını yazarken "YORUMUNUZU YAYINLAYIN" yazıyor, buna ne dersin Recep ?

    YanıtlaSil
  6. "Yazıda ki" olmaz. Sadece bağlaç olan "-ki" ayrı yazılır. Burada bağlaç değil ki niye ayrı yazıyorsun evladım? :)

    Ayrıca Blogger'da öyle diye doğrusu öyle oalcak diye bir şey yok ki! Bana mı inanıyorsun elin ecnebîsine mi? :D Ha bu hatayı da yazacaktım zaten bloguma. Blogger Türkçe bilmiyor zaten. Fotoğraf ekleyince "resiminiz eklendi" diyor....

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı Bekliyorum